arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۶۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۸ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵

تقدیر وزیر اقتصاد از جسارت و شجاعت همتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر اقتصاد از عملکرد همتی در دوران مدیریتش در بانک ملی تقدیر کرد.

به گزارش «انتخاب»،  مراسم توديع و معارفه مديران عامل بانك ملي امروز با حضور وزير اقتصاد برگزار شد.

وزير امور اقتصادي و دارايي در اين جلسه ضمن تقدير از عملكرد دكتر همتي در اين بانك، به رفتن وي به بيمه مركزي اشاره كرد و گفت: ايشان با توجه به شناخت و تجربه اي كه در زمينه بيمه داشت به عنوان رئيس كل بيمه مركزي انتخاب شد. 

تقدیر وزیر اقتصاد از جسارت و شجاعت همتی

وزيرامور اقتصادي و دارايي از عملكرد همتي در دوران مديريتش در بانك ملي تقدير كرد و گفت: وي در شرايط سخت و پرچالش بانك ملي مديريت آن را بر عهده گرفت و پذيرش مديريت بانك ملي در آن زمان خاص ناشي از جسارت و شجاعت دكتر همتي بود و نتيجه مطلوبي نيز داشت.

 وي با بيان اينكه صنعت بيمه مشكلات مشابهي را دارد افزود: ما در صنعت بيمه نيز همانند صنعت بانكداري ارتقاي اين صنعت را دنبال مي كنيم و اميدواريم گام هاي موثري براي ارتقاي اين دو بخش مالي برداشته شود زيرا نقش محرك در اقتصاد كشور را دارد.

وي ادامه داد: با وجود همه اقدامات انجام شده در بانك ملي، اين بانك و مجموعه شبكه بانكي همچنان با شرايط مطلوب فاصله دارد.

دكتر علي طيب‌نيا همچنين با بيان اين‌كه محمدابراهيم امين يكسال پيش از بيمه مركزي استعفا داده بود، گفت: چون جانشين مناسبي براي وي پيدا نمي‌كردم نمي‌توانستم استعفايش را بپذيرم با اين حال به دنبال ماجراي اخير وي استعفايش را رسانه‌اي كرد و ناچار شدم كه آن را بپذيرم .

طيب نيا درباره انتخاب محمدرضا حسين زاده مديرعامل جديد بانك ملي ايران نيز گفت: انتخاب از ميان خانواده نظام بانكي در دستور كار قرار دارد و يكي از سياست هاي ما انتخاب مديراني است كه به مسائل بانكداري تسلط داشته و تعهد و تجربه خود را در نظام بانكي به كار گرفته باشند.

دكتر عبدالناصر همتي مديرعامل پيشين بانك ملي نيز در اين مراسم با اشاره به عملكرد خود در ۳۳ ماه گذشته، اظهارداشت: ۳۳ ماه پيش آقاي طيب‌نيا از من خواست كه به بانك ملي بيايم و بنده اين مسئوليت را پذيرفتم.

وي افزود: با وجود اينكه دوستان قبل از بنده زحمات زيادي در بانك ملي كشيدند اما مشكلات درون‌زا و برون‌زا در اين بانك وجود داشت كه تلاش ما در اين مدت حل و فصل آنها بوده است.

مديرعامل سابق بانك ملي با اشاره به برخي كارشكني‌ها در سال اول مديريتش، گفت: تمام كساني را كه فتنه كردند به ويژه در اوايل حضور بنده در بانك ملي، مي‌بخشم. عده‌اي شب‌نامه نوشتند، در كار ما اخلال كردند چرا كه مي‌دانستند مي‌خواهيم بانك ملي را درست كنيم.

وي با بيان اينكه اقدامات جدي و خوبِ انجام شده، با همكاري مديران و كاركنان بانك صورت گرفته است، تصريح كرد: صدها ميليارد تومان پول وقتي در دست عده‌اي باشد و شما مي‌خواهيد آن را پس بگيريد قطعاً فشار مي‌آورند، اما به حول و قوه الهي به مشكلات فائق آمديم و مجدداً شعار "هرجا سخن از اعتماد است نام بانك ملي ايران مي درخشد" بر تارك بانك نشست.

همتي ادامه داد: رقابت بدي در سيستم بانكي به ويژه از سوي برخي موسسات و بانك  هاي خصوصي وجود داشت كه ما را گرفتار كرد اما توانستيم روي پاي خود بايستيم و با وجود اين رقابت سخت، رتبه بانك را در جايگاه اول حفظ كرديم.

وي تصريح كرد: منابع موثر بانك ملي هم‌اكنون به ۱۲۰ هزار ميليارد تومان مي‌رسد و نسبت به بانك دوم ۲۰ هزار ميليارد تومان بيشتر است. همچنين نسبت منابع به پرسنل از ۲۳ هزار ميليارد ريال به ۴۰ هزار ميليارد ريال افزايش يافت در واقع در اين بين شاهد رشد ۷۰ درصدي در سرانه منابع بانك هستيم.

مديرعامل سابق بانك ملي اقدام ديگر خود در ۳ سال گذشته را ساماندهي مطالبات معوق عنوان كرد و گفت: مطالبات معوق در پايان اسفندماه سال گذشته به ۶.۸ درصد كاهش يافت كه البته با توجه به اينكه در اوايل سال معمولاً معوقات كمي رشد مي‌كند فكر مي‌كنم اين نسبت هم‌اكنون ۷ درصد باشد.

وي اضافه كرد: ۱۰ كارگروه ويژه براي وصول مطالبات معوق تشكيل شد و توانستيم بخش قابل توجهي از معوقات را وصول كنيم و حدود ۵ هزار ميليارد تومان از معوقات را كه نرخ سود ۱۳ تا ۱۴ درصدي داشت به ۲۲ درصد رسانديم.

همتي با اشاره به كاهش تعداد كاركنان بانك ملي از۴۰  هزار نفر به ۳۷ هزار نفر گفت: واقعاً كار در بانك ملي بسيار سخت است و هركسي پشت صندلي مديرعاملي بانك ملي ننشيند متوجه سختي آن نمي‌شود و نمي‌داند مديريت بانك ملي يعني چه.

وي يكي از چالش‌هاي دوران مديريتي خود را در بانك ملي تلاش عده‌اي براي اختلاس ۸۷۳ ميليارد توماني دانست و افزود: ۳ ماه درگير اين موضوع بوديم تا در نهايت با كمك قوه قضائيه و برادران اطلاعات مانع از وقوع آن شديم.

مديرعامل سابق بانك ملي با اشاره به اموال و شركت هاي مازاد بانك ملي اظهارداشت: خيلي تلاش كرديم تا بنگاه‌هاي مازاد را واگذار كنيم و سال گذشته ۷۸۰ ميليارد تومان واگذار كرديم اما چون بازار كشش نداشت امكان فروش بيشتر نبود. 

همتي اضافه كرد: هم‌اكنون كاركنان بانك ملي احساس مي‌كنند كه در يك بنگاه اقتصادي فعاليت مي‌كنند و نه يك سازمان اداري و ما براي به وجود آمدن چنين فضايي ۳ سال تلاش كرديم. سعي كردم تريبون و سخنگويي براي دفاع از سيستم بانكي باشم و هم‌اكنون دربرابر برخي فشارهاي غيرمنطقي كه به سيستم بانكي وارد مي‌شود بايد به طور جدي از سيستم بانكي دفاع شود.

وي در پايان افزود:  خوشحالم كه  آقاي حسين‌زاده‌ بعد از بنده اين سمت را بر عهده گرفته‌اند و اميدوارم كه برنامه طرح تحول بانك ملي كه از سال هاي پيش آغاز شده بود، ادامه يابد
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
0
0
آقای همتی بخاطر ظلم هائی که در بانک ملی کرد باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشد.
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
0
0
متاسفانه بانک ملی یکی از بهترین فرصتها برای ارتقای جایگاه خودش رو از دست داد، تازه بانک داشت بر میگشت به شرایط خوب هشت نه سال پیشش!
نظرات بینندگان