arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۱ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵

انتخاب یک زن به عنوان رییس مجلس سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نمایندگان مجلس سوریه در نخستین جلسه از دوره جدید، خانم 'هدیه خلف عباس' را به عنوان رییس انتخاب کردند.

به گزارش انتخاب، نمایندگان مجلس سوریه روز دوشنبه در نخستین جلسه از دوره جدید، خانم هدیه خلف عباس را به عنوان رییس و نجدت اسماعیل انزور را به عنوان نایب رییس مجلس انتخاب کردند.
در جلسه امروز مجلس سوریه که براساس آیین نامه به ریاست 'سنا عبدالعزیز طراد الملحم' مسن ترین عضو برگزار شد، نمایندگان سوگند یاد کردند و رامی الصالح و خالد العبود نیز به عنوان دو دبیر هیات رییسه انتخاب شدند.

براساس ماده 6 آیین نامه داخلی مجلس سوریه، هیات رییسه در نخستین جلسه و برای مدت یکسال انتخاب می شوند و پس از پایان این مدت انتخابات هیات رییسه در نخستین جلسه سال دوم برگزار می شود.

رییس جدید مجلس سوریه پس از انتخاب و در نخستین جلسه متعهد شد که مانند یک تیم هماهنگ برای خدمت به ملت سوریه و تحقق اهدافی که برای آن به نمایندگان رای داده اند، تلاش کنند.

هدیه خلف عباس افزود: اعتماد ملت را نمی توان با هیچ بهایی سنجید و بهای آن فقط رضایت از کار ماست و ما تلاش خواهیم کرد که خدمتگزارانی مخلص برای همه ملت باشیم و برای مشکلات آن ها راه حل های عقلانی بیابیم و برای پاسخ به نیازهایشان تلاش کنیم و در مجلس پرچم اخلاق را برافرازیم و برای احقاق حق و عدالت تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: مجلس، پرچم میهن و کرامت را به اهتزار درمی آورد و هیچ چیز نمی تواند مانع این کار شود.

عباس بیان کرد: مجلس بر فساد و اشتباه از هر کسی که باشد سکوت نخواهد کرد و با فریاد بلند از حقوق جامعه دفاع و مفسدان را مجازات خواهد کرد. 

خانم هدیه خلف عباس متولد سال 1958 از استان دیرالزور و دارای دکترای مهندسی کشاورزی از دانشگاه حلب است.

وی مدتی در دانشگاه حلب به تدریس اشتغال داشت و مسئولیت هایی از جمله عضو شورای اتحادیه دانشجویان سوریه شاخه منطقه شرقی از سال 1978 تا 1983 و سپس ریاست شورای اتحادیه دانشجویان سوریه شاخه دیرالزور و رقه از سال 1983 تا 1988 و عضو فرماندهی حزب بعث شاخه دیرالزور از سال 1988 تا 1998 را برعهده داشت.

وی از سال 2003 تا 2007 نیز نماینده مجلس سوریه و عضو کمیته آشتی ملی استان دیرالزور بود. 
هدیه خلف عباس نخستین زنی است که از سال 1919 یعنی از آغاز تشکیل مجلس سوریه به عنوان رییس مجلس انتخاب شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان