arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۳ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵

استعفای مدیر شبکه‌ مستند پذیرفته شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرتضی میرباقری معاون سیمای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با استعفای امیر تاجیک مدیر شبکه‌ی مستند سیما موافقت کرد.

به گزارش انتخاب، تاجیک پس از استعفای محمد سرافراز از ریاست سازمان صداوسیما، از سمتش در شبکه‌ی مستند این سازمان استعفا کرد.

مرتضی میرباقری با استعفای او را پذیرفته اما هنوز مدیر این شبکه تعیین نشده است. تاجیک با نگارش یادداشتی از همراهی مستندسازان و همکارانش تشکر کرده است.

متن کامل این نامه بدین شرح است:

هوالبصیر

خدا را شاکرم که همزمان با واگذاری مسئولیت شبکه، شاهد بهار سینمای مستند و رشد و شکوفایی آن در رسانه ملی هستیم، رسانه ای که بیش از هر زمان نیاز به آگاهی، همدلی و سرعت عمل دارد.

آثار خلاقی که زیربنای تولیدشان در یک سال و نیم اخیر گذاشته شد، ان شاء الله به مرور رونمایی خواهند شد و در اختیار مخاطبان رسانه ملی قرار خواهند گرفت. امید است این آثار، علاوه بر تاثیرات فرهنگی در جامعه، امکان حضور در عرصه های بین المللی را نیز بیابند و بتوانند هنر و فرهنگ غنی کشور عزیزمان را به مخاطبان بین المللی شناسانده و برای میهن اسلامی افتخارآفرینی کنند.

استفاده از تجارب پیشکسوتان و تکیه بر توان فیلمسازان عزیز کشور، از عمده عوامل تحول در شبکه مستند و جذب مخاطبان بوده است. بحمدلله رسانه ملی در یک سال و نیم گذشته نقشی اساسی و بی بدیل در تحول سینمای مستند کشور داشت.
خوشحالم از اینکه به عنوان مدیر شبکه توانستم رابطه میان مستندسازان مستقل و مستعد کشور را با رسانه ملی برقرار نمایم. این اصلی ترین رسالت این حقیر در یک سال و نیم گذشته بوده است. امری که مانع از همکاری مستندسازان و هنرمندان این حوزه با خارج از مرزهای ایران شد.

این دستاوردی برای نظام و رسانه ملی است که شبکه مهجور و کوچکی همچون مستند به خانه مستندسازان ایران اسلامی و یکی از شبکه های پرمخاطب تلویزیون تبدیل شده است.

انشاء الله استمرار این فضای به وجود آمده در ارتقاء سطح کیفی شبکه موثر خواهد بود. اگر بر خداوند متعال و همت خود تکیه کنیم، ادامه کار سخت نخواهد بود. چرا که همواره تکیه به الطاف حق تعالی راهگشای امور بوده و خواهد بود.

و من یتوکل علی الله فهو حسبه
نظرات بینندگان