arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۱ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵

مخالفان دولت آسانسور را هم سیاسی کردند/ تلاش برای به بیراهه کشاندن فرهنگ‌سازی استاندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مخالفان دولت تدبیر و امید اقدام سازمان ملی استاندارد ایران برای فرهنگ سازی در زمینه الزام استانداردسازی آسانسور را هم به اغراض سیاسی خود آلوده کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، اصل ماجرا این بود که ماموران اداره کل استاندارد استان تهران در ادامه بازرسی های خود آسانسورهای ساختمان سازمان ملی استاندارد ایران را هم مورد بازرسی قرار دادند.

این اقدام به منظور فرهنگ سازی در زمینه الزام تمامی ارگان های دولتی، خصوصی و نیز ساختمان های شخصی برای اطمینان از استاندارد بودن آسانسورها جلوی چشم تیزبین رسانه ها انجام شده بود.

با این وجود برخی از مخالفان دولت تلاش کردند از همین اقدام مثبت در جهت اغراض سیاسی خود بهره برداری کنند.

به این ترتیب، اقدامی که بی تردید گامی مثبت و رو به جلو در جهت نهادینه کردن فرهنگ استاندارد بود، به صورت "پلمپ شدن آسانسورهای سازمان ملی استاندارد" تعبیر شد.

این سوءاستفاده از آن جهت انجام شد که ماموران اداره استاندارد تهران آسانسور سازمان متبوع خود را هم نیازمند بهینه سازی و استاندارد شدن تشخیص دادند و این در حالی است که نتیجه بازرسی ماموران بی تردید نسبت به اصل انجام بازرسی یک "فرع" بود که جایگزین "اصل" شد.

نکته قابل تامل این است که اقدام مذکور به درخواست ریاست سازمان ملی استاندارد بدون پنهان کاری و رودرروی اصحاب رسانه انجام و نواقص آسانسورها به سازمان اعلام شد.

مسلم بیات مدیرکل استاندارد استان تهران هم ضمن آنکه تصریح کرده "به درخواست ریاست سازمان ملی استاندارد از آسانسور این سازمان، بازرسی و نواقص آن به سازمان اعلام شد"، گفته است: "ما برای اثبات جدیت خود در امر بازرسی و پلمب آسانسورهای دستگاه های دولتی و باقی نگذاشتن جای گله و شکایت از سوی مسئولین ابتدا از خود سازمان استاندارد شروع کرده ایم."

چنین اقدامی یعنی شروع یک قاعده از سازمان متبوع، اثرات فرهنگی و روانی مثبتی در جهت اعتمادسازی میان دستگاه ها و مردم دارد و معلوم نیست چرا برخی مخالفان سیاسی همین فرهنگ سازی مثبت در جهت منافع ملی را هم به بیراهه می کشانند.

نظرات بینندگان