arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۷۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۰ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵

سازمان ملل نام ائتلاف سعودی را از لیست سیاه پاک کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان ملل روز دوشنبه نام ائتلاف عربستان را از لیست سیاه درباره نقض حقوق کودکان به صورت موقت حذف کرد.
 
به گزارش انتخاب، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، سازمان ملل اعلام کرد که نام ائتلاف سعودی را که علیه یمن دست به جنگ زده است را به صورت موقت از لیست سیاه ناقضین حقوق کودکان حذف کرده است.
 
سازمان ملل تصریح کرد که حذف نام ائتلاف عربستان از لیست سیاه تا زمان بررسی مشترک سازمان ملل و ائتلاف درباره موارد کشته و زخمی شدن کودکان در حملات علیه یمن است.
 
اما عبدالله معلمی، سفیر عربستان در سازمان ملل مدعی شد که تصمیم حذف نام ائتلاف عربستان از لیست نقض کنندگان حقوق کودکان در یمن نهایی و بی‌قید و شرط است.
 
معملی ادعا کرد که گزارش سازمان ملل نقش عربستان و ائتلاف را در بازپس‌گیری دولت قانونی و کمک‌های عظیم انسانی به یمنی‌ها نادیده گرفته است.
 
او خاطرنشان کرد: ما از قبل می‌دانستیم که این ادعاها‌ که در حق ائتلاف مطرح شده پایه و اساسی ندارند.
 
سازمان ملل روز جمعه سوم ژوئن ائتلاف سعودی را در لیست سیاه کشورها و گروه‌های مسلح ناقض حقوق کودکان در جنگ‌ها و درگیری‌ها قرار داد.
 
در این گزارش آمده  بود که ائتلاف سعودی مسئول 60 درصد کشته  و زخمی شدن کودکان یمنی در سال 2015 بوده است. اما اعمال فشارهای کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و لابی‌گری‌های سعودی‌ها منجر شد تا سازمان ملل از این موضع خود عقب‌نشینی کند. معلمی قبلا از سازمان ملل خواسته بود گزارش را تصحیح کند.
 
سفیر عربستان تاکید کرد که این گزارش به مذاکرات کنونی صلح در کویت لطمه می‌زند وی در عین حال گفت: 60 درصد مبالغه‌آمیز است و این میزان کشتار کودکان صورت نگرفته است.
 
پارلمان عربستان نیز به گزارش سازمان ملل واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
0
0
بله منم اگه پول داشتم خوب بود
نظرات بینندگان