arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۲ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵

باراک اوباما بالاخره از کدام نامزد انتخابات آمریکا حمایت می‌کند؟

انتظار طولانی‌مدت برای اعلام حمایت باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – از یکی از دو نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها رو به پایان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع نزدیک به کاخ سفید از احتمال حمایت رسمی اوباما از کلینتون طی چند روز آینده خبر دادند.

به گزارش انتخاب، انتظار طولانی‌مدت برای اعلام حمایت باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – از یکی از دو نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها رو به پایان است.

در حالیکه انتظار می‌رود هیلاری کلینتون – نامزد پیشتاز حزب دموکرات – امروز سه شنبه پس از برگزاری انتخابات مقدماتی در ایالت کالیفرنیا و 5 ایالت دیگر، نصاب 2383 رای ایالتی لازم را برای کسب عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا کسب کند، منابع نزدیک به کاخ سفید اعلام کردند اوباما نهایتا تا اوایل هفته آینده حمایت کامل خود را از وی اعلام خواهد کرد.

مقامات کاخ سفید و حامیان کلینتون در حزب دموکرات بیصبرانه منتظرند که اوباما و «جو بایدن» - معاون او – حمایت رسمی خود را از کلینتون و کمپین انتخاباتی او اعلام کنند. اوباما با توجه به افزایش قابل توجه محبوبیت خود در ماه‌های اخیر می‌تواند به تاثیرگذارترین چهره در تاریخ معاصر انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تبدیل شود.

حتی با وجود آنکه سناتور «برنی سندرز» - رقیب انتخاباتی کلینتون – اعلام کرده است تا زمان برگزاری مجمع ملی حزب دموکرات همچنان به رقابت با کلینتون ادامه خواهد داد، بانوی سابق آمریکا و حامیان وی در حزب دموکرات در تلاشند تا با جلب حمایت رسمی اوباما، هر چه سریعتر حزب را برای حمایت از نامزدی او متحد کنند.

به گفته منابع نزدیک به کاخ سفید، اوباما نیز مایل نیست برای اعلام حمایت خود از یکی از دو نامزد دموکرات‌ها، تا ماه ژوئیه که قرار است مجمع ملی حزب دموکرات برای معرفی نامزد نهایی این حزب در فیلادلفیا تشکیل جلسه دهد، منتظر بماند.

اوباما تاکنون رسماً از هیچ یک از دو نامزد حزب دموکرات حمایت نکرده است؛ اما با وجود این رویکرد خنثی، وی طی هفته‌های اخیر گام به گام به کلینتون نزدیک‌تر شده است و اکنون با توجه به احتمال نهایی شدن نامزدی کلینتون در انتخابات امروز، انتظار می‌رود گام بلند آخر را برای حمایت از او بردارد.

جاش ارنست – سخنگوی کاخ سفید - پیش‌بینی کرد در صورت پیروزی کلینتون در انتخابات امروز شاید اوباما فردا چهارشنبه حمایت رسمی خود را از وی اعلام کند.
نظرات بینندگان