arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۳ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵

شرایط پرداخت وام بانکی برای جریمه سربازی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از انتشار گفت وگوی جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره امکان پزداخت جریمه ریالی با وام بانکی، شرایط استفاده از این وام اعلام شد.

 به گزارش انتخاب، سردار ابراهیم کریمی، جانشين رییس سازمان وظيفه عمومي ناجا در خصوص طرح جريمه مشمولان غايب گفت: قانون گذار نحوه پرداخت مبلغ جريمه را به صورت نقدي و قسطي تعيين کرده است و بر اساس قانون فقط تا پايان سال 1395 اين طرح معتبر است. تمام کساني که در سال گذشته موفق به واريز وجه جريمه نشده اند، بايد با مراجعه به دفاترخدمات الکترونيک انتظامي (پليس +10 ) نسبت به ثبت درخواست خود مبني بر پرداخت مبلغ جريمه به صورت نقدي، قسطي يا در قالب استفاده از تسهيلات اعطايي اقدام کنند.
 
وي ادامه داد: متقاضيان با پرداخت نقدي جريمه يک شناسه واريز دريافت کرده و پس واريز وجه ،کارت صادر و نشاني فرد ارسال مي شود.
 
کریمی با تشريح شرايط قسط بندي مبلغ جريمه مشمولان غايب گفت: متقاضيان در ابتدا مي بايست يک سوم مبلغ جريمه را پرداخت کرده و مبلغ باقيمانده را به صورت قسطي تا پايان سال 1395 پرداخت کنند که در اين راستا بانک قوامين به عنوان بانک عامل پيش بيني شده است.
 
کريمي افزود: افرادي که نيمي از وجه جريمه خود را پرداخت کرده باشند، اجازه يک مرحله خروج از کشور به منظور سفرهاي زيارتي را مي دهيم و امکان بهره بندي از برخي امکانات به صورت موقت را خواهند داشت.
 
وي در خصوص نحوه استفاده متقاضيان از تسهيلات گفت: مشمولان طرح يک سوم پول را به بانک قوامين به عنوان بانک عامل پرداخت کرده و پس از آن مراحل دريافت وام را طي مي کنند.
 
کریمی با بیان اینکه شرايط اعطاي وام بر اساس قوانين بانک است و طبق ضوابط و شرايط بانک ، وام به متقاضيان اعطاء مي شود، خاطر نشان کرد : وام به همراه يک سوم پرداختي از طريق بانک به صورت يکجا به خزانه واريز شده و کارت معافيت توسط اين سازمان صدور و به نشاني فرد ارسال مي شود.
 
وي  گفت: شرايط دريافت وام بر اساس شرايط مورد توافق متقاضي و بانک است که اين حالت مانند واريز نقدي وجه جريمه است و کارت متقاضي بلافاصله صادر مي شود.
 
بر اساس اعلام پورتال اطلاع رسانی پلیس، کريمي با بيان اينکه نامه هاي پرداخت تسهيلات از بيستم خرداد ماه به متقاضيان ارائه مي شود، گفت: هماهنگي لازم براي تقسيط وجه جريمه و پرداخت تسهيلات با بانک انجام شده و نامه هاي مربوطه را در زمان اعلامي به متقاضيان ارائه تا با انتخاب يکي از روش ها نسبت به پرداخت مبلغ جريمه اقدام کنند.
 
به گفته جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا، بانک ها از طريق نوبت بندي اقدام به پرداخت وام مي کنند بنابراين با توجه به محدود بودن منابع مالي بانک ها ، اولويت با افرادي است که درخواست خود را زودتر ثبت کرده اند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان