arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۴ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵

کی‌روش: کشتی تیم ملی غرق شده و در حال رسیدن به کف دریاست/ کفاشیان به حرفم گوش نکرد

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: واقعیت این است که کشتی تیم ملی غرق شده و در حال رسیدن به کف دریاست و اگر بخواهیم کشتی را به سطح آب بیاوریم، کار دشواری داریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: واقعیت این است که کشتی تیم ملی غرق شده و در حال رسیدن به کف دریاست و اگر بخواهیم کشتی را به سطح آب بیاوریم، کار دشواری داریم.
 
به گزارش انتخاب، کارلوس کی‌روش با اشاره به حضور بازیکنان جوان و تغییر نسل در تیم ملی اظهار داشت: ما برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داریم اما در حال حاضر دغدغه ما برنامه کوتاه مدت است. واقعیت این است که کشتی تیم ملی غرق شده و در حال رسیدن به کف دریاست و اگر بخواهیم کشتی را به سطح آب بیاوریم، کار دشواری داریم البته امیدوارم با حضور مهدی تاج و اعضای جدید هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال این کار انجام شود. متاسفانه شرایط به گونه‌ای است که ما در حال از دست دادن زمان هستیم و باید تصمیمات لازم در این باره اتخاذ شود تا آماده‌سازی تیم ملی قبل از بازی با قطر در مقدماتی جام جهانی انجام شود.
 
وی که با رادیو ورزش گفت‌وگو می کرد، در ادامه افزود: در حال حاضر کاری که می‌کنیم این است که تجربه را در اختیار بازیکنان قرار بدهیم تا هم رشد کنند و هم به تکامل برسند.در فوتبال معجزه‌ای وجود ندارد و اینکه تیم را به طور کامل عوض کنیم، اشتباه است.هیچ وقت در فوتبال نمی‌توان معجزه خلق کرد و قدم جادویی برداشت بنابراین باید به بازیکنان تجربه اندوختن را یاد بدهیم.در حال حاضر در برهه‌ای هستیم که باید از دستاوردها استفاده کنیم و زمان برای خلق چیز جدیدی نداریم. ما باید سخت کار کنیم. سازماندهی خوب و برنامه‌ریزی عواملی هستند که برنده‌ها را از بازنده‌ها متمایز می‌کنند. این ذهنیت وجود خارجی ندارد که هر آن اراده کنیم بخشی از زمین را بشکافیم و از آن نفت بیرون بیاید.
 
سرمربی تیم ملی درباره اینکه گفته بود این تیم می‌تواند راهی مرحله دوم جام جهانی شود، تاکید کرد: من این حرف را یک سال و نیم پیش گفتم. دوره کفاشیان بود که این حرف را بیان کردم اما به حرف‌های من گوش نکردند. الان برای این موضوع خیلی دیر شده است. ما برای انجام کارهای اجرایی و زیرساختی برای رسیدن به این هدف زمان را از دست داده‌ایم. در حال حاضر تنها ایده و هدف ما این است که باید تک به تک بازی‌های‌مان را ببریم و به فکر بازی‌های بعد باشیم.
 
وی درباره تغییر نسل تیم ملی و اینکه چرا تیم ملی هجومی بازی نمی‌کند، اظهار داشت: فوتبال یک بازی آزادانه است و هر کسی می‌تواند دیدگاهش را آزادانه بیان کند.وقتی اینیستا ،مسی، ژاوی و رونالدو را در اختیار دارید حتما باید فوتبال متفاوتی را ارائه دهید اما برخی اوقات صحبت‌هایی که بعضی از منتقدین انجام می‌دهند یک بازی فوتبال را هم نگاه نمی‌کنند و فرق توپ فوتبال با خیلی چیزها را نمی‌دانند و حرف می زنند بنابراین این موضوع مهم نیست.
 
کی روش درباره مشکل بازیکنان ایرانی در زدن ضربات آخر از کجا نشات می‌گیرد گفت: فکر می‌کنم باید روی ضربات آخر بیشتر کار کنیم. وقتی در یک بازی این همه فرصت خلق می‌شود و می‌توانیم سه گل هم بزنیم یعنی نتیجه خوبی گرفته‌اید.
نظرات بینندگان