arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۸۷۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۵ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵

کری: آمریکا و چین مصمم به اجرای تحریم‌ها علیه کره شمالی هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه شنبه گفت واشنگتن و پکن مصمم به "اجرای کامل" تحریمها علیه کره شمالی به دلیل بلندپروازی‌های هسته‌ای و موشکی این کشور هستند.

 
  به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا امروز در پایان مذاکرات سطح بالا با همتای چینی خود در پکن گفت: هیچ یک از کشورهای ما کره شمالی را به عنوان یک کشور مسلح به سلاح هسته‌ای نخواهد پذیرفت.
 
کری  با اشاره به تحریمهای جدید سازمان ملل علیه کره شمالی که در پی چهارمین آزمایش هسته ای این کشور در ماه ژانویه اعمال شدند، گفت: هر دو کشور ما مصمم به اجرای کامل قطعنامه 2270 شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی هستیم.
 
کری خاطرنشان کرد: آمریکا و چین بر لزوم اجرای کامل تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی "به منظور تحقق این هدف که کره شمالی راه صلح آمیز خلع سلاح هسته‌ای را انتخاب کند" توافق دارند.
 
این در حالی است که آمریکا و چین بر سر رفتار نظامی تهاجمی چین در دریای چین جنوبی و همچنین مسائل دیگری نظیر حملات سایبری، مناقشات تجاری و مسائل حقوق بشری دچار اختلاف هستند، با این حال دو کشور بر آن هستند تا بر سر کره شمالی با یکدیگر همکاری داشته باشند.
 
کری در ابتدای اجلاس گفت‌وگوی راهبردی و اقتصادی در پکن از چین خواست تا "فشار بر کره شمالی را حفظ کند".
 
چین بعد از آزمایش هسته‌ای ماه ژانویه کره شمالی از تحریم‌های سازمان ملل علیه پیونگ یانگ حمایت کرد.
 
ری سو یونگ، یک مقام ارشد حزب حاکم کره شمالی در اقدامی که نشان دهنده تلاش این کشور برای ترمیم روابط سیاسی آسیب دیده با چین است چند روز پیش با شی جینپینگ، رئیس جمهور چین در پکن دیدار کرد.
 
ری در جریان ملاقاتش با شی گفت کره شمالی به سیاستش در زمینه پیگیری همزمان توسعه اقتصادی و هسته‌ای پایبند است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان