arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۹۳۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۹ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵

آخرین روز امتحانات: خودکشی دختر دانش آموز در مدرسه/ آموزش و پرورش: می پذیریم واحدهای مشاوره ضعیف عمل می کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر کل دفتر وزارت آموزش و پروش گفت: واحدهای مشاوره آموزش و پرورش ضعیف عمل می کنند اما همه تقصیر خودکشی دانش آموز بر گردن این وزارتخانه نیست.

به گزارش میزان، دانش آموز دختر سال سوم دبیرستان امروز در آخرین روز امتحانات نهایی و پس از پایان امتحان و انداختن عکس یادگاری با دوستان و معلمانش در سرویس بهداشتی مدرسه خود را حلق آویز کرد.

 در این رابطه محمد فاضل مدیر کل دفتر وزارت آموزش و پروش در گفت و گو با خبرنگار میزان در پاسخ به این اینکه گفته می شود  واحدهای مشاوره آموزش پرورش در رابطه با شناسایی دانش آموزان دچار مشکل روحی و روانی ضعیف عمل می کنند، اظهار داشت: خودکشی دلایل مختلف خانوادگی، روانی و اجتماعی دارد.

وی افزود: این که صرفا آموزش و پرورش در برابر خودکشی دانش آموز پاسخگو باشد، منطقی نیست. بسیاری از دلایل اجتماعی منجر به بروز این معضل می شود.

مدیر کل دفتر وزارت آموزش و پرورش گفت: این دانش آموز قبلا تصمیم به خودکشی گرفته بود و حتی امکانات لازم حتی طناب دار با خود به مدرسه آورده بود.

فاضل ادامه داد: البته می پذیریم که واحد مشاوره آموزش و پروش و انجمن اولیا و مربیان باید به این مسئله ورود کرده و دوره های لازم را برگزار کند همچنین آموزش و پرورش گزارش مربوط به عوامل دخیل در خودکشی دانش آموزان به مراجع زیربط منتقل می کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱۸
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
6
7
اگر علت خودکشی ایشان ربطی به امتحان و مدرسه داشت که با آنها عکس یادگاری نمی انداخت/ فکر کنم چند وقت دیگر علت دعوای زن و شوهرها بر سر مسائل زناشویی هم به گردن معلمان بیافتد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
6
6
دلیلش امتحانات نهایی بی ضابطه است کمی فکر کردن خوب است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
2
1
شکست عشقی به مدرسه و معلم چه!!
علی
|
-
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
2
2
بنظر میرسد رعایت استاندارد کتب درسی در طرح سوالات امتحانات نهایی با واکنش منفی برخی روبرو شده است که قابل تامل است.تفکر سیاه وسفید در مواجهه با معضلات اجتماعی مشکل را تشدید میکند لطفا اجازه دهیم کارشناسان مربوط به موضوع بدون حاشیه سازی مساله را پیگیری کنند.
نظرات بینندگان