arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۹ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵

پنج نکته درباره هیلاری کلینتون که نمی دانستید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بی بی سی نوشت: هیلاری کلینتون، به احتمال قوی نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

به گزارش «انتخاب»، کلینتون مسئولیت‌های مختلفی در سیاست آمریکا بر عهده داشته: از سناتور گرفته تا وزیر امور خارجه. اما خبر داشتید که او یک جایزه گِرَمی هم برده؟ در ادامه به پنج نکته درباره او اشاره می‌کنیم که کمتر کسی از آن‌ها خبر داشته.

پنج نکته درباره هیلاری کلینتون که نمی دانستید

نام مستعار او "همیشه‌سبز" بود

او در سال ۱۹۹۳ بانوی اول ایالات متحده شد. وقتی ساکن کاخ سفید بود، سرویس مخفی او را با نام "همیشه‌سبز" صدا می‌کرد. نام مستعار بیل کلینتون، شوهرش و رئیس‌جمهوری وقت، هم "عقاب" بود.

کلینتون برای نسخه صوتی کتابش برنده جایزه گرمی شده

هیلاری کلینتون در سال ۱۹۹۷ به خاطر بهترین دکلمه برنده جایزه گرمی شد. این جایزه به خاطر نسخه صوتی کتابش به او اهدا شد که به رشد و آموزش کودکان می‌پردازد. خانم کلینتون چند کتاب نوشته، از جمله خاطراتش که تحت عنوان "تاریخ زنده" منتشر شده.

اولین بانوی اولی که در انتخابات شرکت کرد

هیلاری کلینتون در سال ۲۰۰۰ نامزد نمایندگی سنا در ایالت نیویورک شد و توانست به مجلس سنا راه پیدا کند و به این ترتیب اولین بانوی اولی شد که با رای مردم توانست چنین سمتی را عهده دار شود. او در سال ۲۰۰۶ توانست بار دیگر با اختلاف زیاد در انتخابات پیروز شود.

رادام، کلینتون یا رادام کلینتون؟

وقتی هیلاری رادام در اکتبر ۱۹۷۵ با بیل کلینتون، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، ازدواج کرد، نام خانوادگی خود را با نام خانوادگی او عوض نکرد.

اما تنها چند هفته بعد، هنگامی که بیل کلینتون به عنوان دادستان کل ایالت آرکانزاس انتخاب شد، همسرش به هیلاری رادام کلینتون تغییر نام داده بود.

ولی تیم انتخاباتی او در اواخر سال گذشته میلادی به روزنامه واشینگتن پست گفت که او ترجیح می‌دهد با نام هیلاری کلینتون شناخته شود.

او از سال ۱۹۹۶ به بعد دیگر رانندگی نکرده

هیلاری کلینتون می‌گوید از این‌که دیگر نمی‌تواند رانندگی کند متاسف است. هیلاری کلینتون در دیداری که در سال ۲۰۱۴ با اعضای اتحادیه ملی فروشندگان ماشین در نیو اورلئان داشت گفت که از ۱۹۹۶ به بعد دیگر رانندگی نکرده و یکی از مسائل "تاسف‌آور" برایش در زندگی دولتی این است که دیگر نمی‌تواند رانندگی کند.

او گفت "آخرین باری که خودم رانندگی کردم سال ۱۹۹۶ بود و خاطره‌اش خیلی خوب در ذهنم مانده. البته این خاطره خیلی خوب در ذهن سرویس مخفی هم حک شده و به همین دلیل است که از آن زمان دیگر رانندگی نکرده‌ام."


نظرات بینندگان