arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۹۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۰ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵

ماجرای مردی که آگهی فروش خانه اش را در روزنامه دید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باندی که با جعل سند و وکالتنامه قصد فروش ملکی با ارزش میلیاردی در قیطریه را داشتند، خبر داد.

به گزارش انتخاب، در اواسط فروردین ماه سال جاری فردی با مراجعه به کلانتری ۱۰۱ تجریش اعلام کرد که به صورت کاملا اتفاقی و در زمان خواندن آگهی نیازمندی های درج شده در یکی از روزنامه ها متوجه شده است که افرادی ناشناس قصد دارند تا ملک موروثی خالی از سکنه او واقع در منطقه قیطریه را به فروش برسانند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهـبرداری و به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه یک تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. با ارجاع پرونده به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، کارآگاهان تیم مبارزه با کلاهبرداری در اولین مرحله از تحقیقات خود به بررسی اظهارات شاکی پرونده پرداختند.

برابر اظهارات شاکی پرونده و در بررسی های به عمل آمده مشخص شد که این ملک در منطقه قیطریه متعلق به پدر شاکی پرونده است و این شخص در تاریخ ۲۵ تیرماه ۸۵ فوت کرده و پس از فوتش، ملک به فرزندش به ارث رسیده است.

در ادامه و با انجام تحقیقات پلیسی مشخص شد که این ملک چندی پیش در یکی از دفاتر رسمی شهر ری به فردی ۵۶ ساله منتقل شده لذا تحقیقات از سردفتر رسمی در شهرری انجام و مشخص شد که این فرد برابر روال قانونی و برابر وکالت فروش صادر شده از پدر شاکی که در سال ۸۵ فوت کرده بود اقدام به انتقال ملک به مالک جدید کرده است.

با ادامه تحقیقات، محل صدور وکالت فروش ملک در یکی از دفاتر رسمی در شهرستان قائم شهر شناسایی و در بررسی دقیق اسناد و مدارک ارائه شده به این دفتر رسمی، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که مدارک شناسایی ارائه شده برای تنظیم وکالتنامه تماما جعلی است.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان با بررسی آگهی فروش درج شده در نیازمندی های روزنامه مذکور موفق به شناسایی مشاور املاکی در محله یوسف آباد شدند که فردی حدودا ۵۰ ساله، ملک قیطریه را در معرض فروش قرار داده بود، با شناسایی این شخص، وی در محل سکونتش در خیابان دیباجی جنوبی دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

او در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : حدود شش ماه پیش با فردی به نام بهنام در پارک آشنا شدم که پس از گذشت مدت کوتاهی این ملک در منطقه قیطریه را برای فروش به من معرفی کرد.

با توجه به اظهارات او مبنی بر اینکه بهنام هیچگونه نشانی مشخصی از محل سکونتش در اختیار مهدی نگذاشته و به احتمال زیاد نیز هویتش نیز یک هویت مجعول و دروغین است، کارآگاهان به بررسی سوابق مجرمان سابقه دار در زمینه کلاهبرداری پرداخته و با انجام چهره نگاری و بررسی سوابق موجود از مجرمان سابقه دار به ویژه در زمینه کلاهبرداری موفق به شناسایی یکی از افراد سابقه دار شدند که پیش از این بارها به اتهام ارتکاب جرایم مرتبط با جعل، کلاهبرداری و صدور چک بلامحل دستگیر و روانه زندان شده بود.

سپس محل سکونت متهم اول پرونده در خیابان ۱۷ شهریور جنوبی شناسایی، و وی دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

با انتقال او به پایگاه یکم پلیس آگاهی و انجام تحقیقات پلیسی و بهره گیری از نظریه کارشناسی، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت که از طرف پدر شاکی پرونده اسنادی را در دفتر اسناد رسمی واقع در قائمشهر امضاء و در واقع جعل کرده و با وکالت فروش تنظیمی، ملک قیطریه به صورت صوری به دیگر عضو گروه منتقل شده است و قرار بر آن بوده تا در مرحله پایانی این ملک از طریق مشاور املاک در محله یوسف آباد فروخته شود .

در ادامه، مخفیگاه متهم ردیف دوم نیز در شهرستان قائم شهر شناسایی، و وی دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح هر سه متهم به تلاش برای انجام کلاهبرداری از طریق فروش اموال غیر با اسناد و مدارک شناسایی مجعول، قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده صادر و هر سه متهم روانه زندان شدند.

نظرات بینندگان