arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۱ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵

مفتی سعودی به سربازان سعودی اجازه روزه خواری داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مفتی اعظم سعودی برای دومین سال پیاپی طی فتوایی به نظامیان عربستان که در مناطق جنوبی این کشور (مرز یمن) مستقر هستند اجازه داد در صورتی که به دلیل حضور در صحنه‌های نبرد ناتوان باشند، می‌توانند روزه نگیرند.

به گزارش انتخاب به نقل از پرس تی وی، «عبدالعزیز ابن عبدالله الشیخ» سال گذشته (۲۰۱۵) نیز با صدور فتوایی روزه‌خواری را برای آن دسته از سربازان سعودی که در مرز یمن مستقر شده بودند، جایز شمرده بود.

به گزارش نشریه «عکاظ» عربستان، «عبدالعزیز ابن عبدالله الشیخ» روز سه‌شنبه (۱۸ خرداد) با صدور فتوایی مشابه اعلام کرد، سربازانی که در جنگ حضور دارند می‌توانند روزه نگیرند.

این مفتی سعودی در فتوای خود گفته است: «شما میان انجام دو عمل نیکِ جهاد و روزه قرار گرفته‌اید، بنابراین، هر آن کسی که می‌تواند روزه بگیرد، این کار را انجام دهد و هر کسی که نمی‌تواند روزه بگیرد از انجام آن معاف است و می‌تواند روزه خود را بخورد و در روزهای دیگر قضای آن را به جا بیاورد.»

کودک آواره یمنی در میان مخروبه‌های به جامانده از تجاوز عربستان به یمن (تصویر از خبرگزاری فرانسه)

عربستان بیش از یک سال است که حملات همه جانبه و گسترده‌ای را علیه مردم یمن آغاز کرده و با وجود آغاز ماه مبارک رمضان، حملات جنگنده های سعودی برای کشتن مردم بی دفاع و روزه دار یمن همچنان ادامه دارد.

به گفته منابع یمنی، در حملات مرگبار ریاض که عمدتاً مناطق غیرنظامی را هدف می‌گیرد، بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر کشته شده‌اند.

مقام‌های وهابی سعودی در صدور فتواهای جنجالی و بحث‌برانگیز که با قوانین اسلامی تناقض دارد سابقه دارند.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان