arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۲ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

حبس 11 دانش آموز در بروندی به اتهام خط خطی کردن عکس رئیس جمهور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از مقامات بروندی اعلام کرد 11 دانش آموز مقطع راهنمایی به خاطر خط خطی کردن تصویر رئیس جمهور این کشور زندانی شدند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری پی تی آی، امانوئل نیونگکو، استاندار استان مورامویا گفت: این دانش آموزان که بین 14 تا 19 سال سن دارند به توهین به پی‌یر انکرونزیزا، رئیس جمهوری بروندی متهم شده‌اند؛ جرمی که معادل شش ماه تا پنج سال حبس و 32 دلار جریمه نقدی دارد.
 

وی افزود: عدالت باید برقرار شود. پادشاه "خدای روز زمین" است. امروز پادشاهانی نداریم و رئیس جمهور جایگزین آن‌ها شده‌ است. در نتیجه "او بعد از خدا در جایگاه دوم قرار دارد." این بچه‌ها مرتکب "جرم جدی" شدند. ما برای دستیابی به یک راه حل برای رایزنی با مقامات قضایی و والدین ادامه خواهیم داد.
 
 
این در حالی است که وکیل اریک باتونوانایو که به این دانش آموزان کمک می‌کند، گفت: یکی از دادگاه‌های بروندی شش تن از این بچه‌ها را که از همه کوچکتر بودند آزاد کرد.
 

در همین حال ملانی نیجیمبره یکی از والدین دانش آموزان زندانی شده گفت: این نوجوانان روز جمعه بازداشت شدند. تصویر رئیس جمهور در یکی از کتاب‌های درسی آن‌ها بوده که در بین سه کلاس دست به دست چرخیده است. فرزندان ما هرگز با کتاب‌هایشان به خانه نمی‌آیند. مقامات از کجا می‌دانند که چه کسانی دقیقا این کار را انجام داده‌اند. هیچ شاهدی وجود ندارد که بگوید دختر من این کار را انجام داده است. در نتیجه همه این بچه‌ها باید فورا آزاد شوند. 
 
انکورونزیزا سال گذشته میلادی برای سومین دور متوالی رئیس جمهور بروندی شد که به گفته منتقدان "غیرقانونی" بوده و باعث آشوب و ناآرامی در بروندی شده که به گفته سازمان ملل جان بیش از 400 تن را گرفته است.
 
بیش از 260 هزار تن از مردم بروندی از ترس تبدیل شدن این ناآرامی به جنگ داخلی از این کشور فرار کرده‌اند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان