arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۳ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

"حقایقی" دیوانه‌وار که مردم کره شمالی باید باور کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
براساس روایات و مشاهداتی که از کشور کره شمالی گزارش شده رهبران این کشور به مردم تلقین می‌کنند تا برخی مطالب عجیب و دیوانه‌وار را درباره این رهبران باور داشته باشند!
رهبر کره شمالی
 
به گزارش انتخاب، به نقل از روزنامه دیلی استار، از جمله این مطالب عجیب درباره خاندان "کیم" در کره شمالی این است که آنها به دلیل "کامل و بی‌نقص" بودن هیچ نیازی به رفتن به دستشویی ندارند! این ادعا در بیوگرافی رسمی کیم جونگ ایل، رهبر سابق کره شمالی بارها تکرار شده و از سوی دیگر یک فراری از کمپ‌های کار اجباری کره شمالی به نام کانگ چو هوانگ نیز چنین ادعایی را تصدیق کرده است.
 
 
کانگ در کتاب خاطراتش به نام "آکواریوم‌های پیونگ یانگ" نوشته است: رهبران کره شمالی موجوداتی بی‌عیب و نقص بودند که هیچ یک از نیازهای اساسی بشری نمی‌بایست آنها را لکه دار می‌کرد. من همچون بقیه متقاعد شده بودم که هیچ یک از این رهبران به دستشویی نمی‌روند! چه کسی می‌تواند چنین مسائلی را درباره "خدایان" باور کند.
 
همچنین از جمله دیگر "حقایق" عجیب در کره شمالی این است که مردم این کشور تشویق می‌شوند به اینکه رهبرانشان از خاندان کیم را به عنوان "مام وطن" که در اصل باید شیر مادر را از آنها تغذیه کنند، باور داشته باشد.
 
ایدئولوژی حاکم بر کره شمالی موسوم به "ایدئولوژی جوچه" یکسری آموزه‌های کمونیستی از جمله در زمینه "مام وطن" را به عاریت گرفته تا جنبه‌ای مادرانه به رهبران کره شمالی بدهد.
 
ویکتور چا، مشاور سابق کاخ سفید می‌نویسد در ایدئولوژی حاکم بر کره شمالی اشارات بسیاری به تغذیه عامه مردم از "شیر مادر" که ناشی از خرد رهبر این کشور است و همچنین به اصطلاح محبت فرزندی آنها به والدینشان، وجود دارد.
 
چا در کتاب خود موسوم به "دولت غیرممکن" درباره کره شمالی می‌نویسد که مردم کره شمالی در آوازهای مرسومشان می‌خوانند "کشوری که من آن را مادرم می‌خوانم در واقع همان سینه ژنرال کیم است."
 
همچنین به کودکان در کره شمالی آموخته شده که کیم جونگ اون، رهبر کنونی این کشور یک "نابغه" بوده که توانسته در سن سه سالگی رانندگی کند!
 

یک شبکه تلویزیونی کره جنوبی این ادعا را در یک جزوه آموزشی معلمان کره شمالی برای استفاده در کلاس درس کشف کرد.
 
معلمان در کره شمالی باید به شاگردانشان بگویند که کیم جونگ اون توانسته همچنین در سن 9 سالگی در یک رقابت قایقرانی قهرمان این رشته را شکست دهد!

 
همچنین یک "حقیقت" دیگر این است که کیم جونگ ایل، پدر رهبر فعلی کره شمالی کسی بوده که در سال 2000 توانسته همبرگر را اختراع کند!

 
براساس گزارش یک روزنامه کره شمالی بلافاصله پس از طرح این ادعا کارخانه‌ای در این کشور تولید همبرگر را آغاز کرده و نخستین بار این غذا را به دانشجویان دانشگاه کیم ایل سونگ در پیونگ یانگ اختصاص دادند.

 
در آن زمان کیم جونگ ایل مدعی شد: من مصمم هستم به اینکه به استادان، دانشجویان و محققان کشورم حتی در زمان دشواری اقتصادی غذاهای با کیفیت مثل همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده بدهم.
 
یکی دیگر از ادعاهای مطرح شده در کره شمالی این است که در نخستین آزمون انتخاباتی کیم جونگ اون هیچ کس علیه او رای نداد و همه در این انتخابات به او رای دادند.
 
این ادعا به این معنی است که کیم جونگ اون کمی محبوب‌تر از پدرش است زیرا در دوران پدرش گفته شده بود که وی 9 / 99 درصد آرای مردم کره شمالی را در انتخابات کسب کرده است.
 

براساس ادعای مقامات کره شمالی در این کشور همچنین مردم به دلیل اجازه دادن به نشستن گرد و خاک روی تصاویر حاکمان می‌توانند دستگیر شوند. همچنین گفته شده که کیم جونگ ایل، رهبر سابق در زمان مطالعه در دانشگاه 1500 کتاب نوشته که برطبق برآورد به طور میانگین او در هر روز حتی بیش از یک کتاب نوشته است!
 
کیم جون ایل در مجموع سه سال را در دانشگاه کیم ایل سونگ تحصیل کرده است. اما ادعا شده که او در دوران دانشجویی مثل مابقی دانشجویان زندگی نکرده زیرا در کل این زمان 1500 کتاب نوشته است! این ادعا به این معنی است که او در هر ماه از دوره تحصیلش 40 کتاب نگاشته است!
 
همچنین گفته شده که کیم جونگ ایل زمانی که در سال 2011 مرد بالاترین رکورد بازی گلف را در جهان کسب کرد.
 
یک گزارشگر به نام اریک الیس این ادعا را زمانی که به عنوان یک حامی ورزش گلف به کره شمالی رفته بود کشف کرده است.
 
او زمانی که با تنها بازیکن حرفه‌ای گلف کره شمالی به نام "پارک یونگ من" گفت‌وگو می‌کرد از او پرسید که بازیکن گلف مورد علاقه او چه کسی است و یک جواب شگفت انگیز از او دریافت کرد.
 
او گفته بود که کیم جونگ ایل توانسته با یک توپ پنج حفره گلف را فتح کند!
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان