arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۳ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

باد و باران و گردوخاک در شرق کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرده که فردا و پس‌فردا شمال شرق و شرق کشور شاهد باد و باران و گرد و خاک خواهد بود و سواحل دریای خزر در آخر هفته افزایش ابر و بارش باران را تجربه خواهند کرد.

به گزارش مهر، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: براساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به دلیل گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو در ساعات بعدازظهر و اوایل شب برای بخشهایی از شمال شرق و شرق کشور افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط باد و گردوخاک پیش بینی می شود و روز جمعه این شرایط برای دامنه های زاگرس مرکزی پیش بینی می شود.

احد وظیفه افزود: از بعد از ظهر چهارشنبه و طی روزهای پنجشنبه و جمعه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، در استانهای واقع در نیمه غربی سواحل دریای خزر افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می شود که در روز شنبه این شرایط برای شرق سواحل خزر روی خواهد داد.

به گفته وی، طی سه روز آینده با تشکیل متناوب توده گردوخاک بر روی کشور عراق و انتقال آن به سمت غرب برای بخش هایی از نیمه غربی کشور، مرکز و تهران پدیده گردوخاک پیش بینی می شود و بخشهای مرکزی خلیج فارس و شرق دریای عمان بعداز ظهر چهار شنبه و روز پنجشنبه و دریای خزر روز پنجشنبه مواج است.

سازمان هواشناسی هوای امروز پایتخت را صاف دربعدازظهر نیمه ابری و غبارآلود گاهی وزش بادشدید پیش‌بینی کرده و بیشترین و کمترین دمای هوای تهران ۳۴ و ۲۴ درجه سانتیگراد اعلام شده است.

نظرات بینندگان