arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۴ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

دلگان رکورددار گرما در کشور شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: روز گذشته دلگان با بیشینه دمای 48 درجه گرم‎ترین شهر کشور بود و در 20 روز گذشته این چندمین بار است که مردم دلگان افزایش دمای هوا را تجربه می‎کنند.
 
به گزارش انتخاب، رضا آزادمنش امروز اظهار کرد: در حال حاضر آسمان سیستان و بلوچستان صاف است و در بعد از ظهر و شب افزایش ابر با احتمال رگبار خفیف و پراکنده باران، رعدوبرق و تندباد موقتی در ارتفاعات نیمه شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.
 
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: از فردا تا اواسط هفته آینده با تقویت گرادیان فشاری در شهرهای شمالی و مرز شرقی استان با افزایش سرعت وزش باد پدیده گرد و خاک سبب کاهش دید افقی خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه جمعه و شنبه شدت وزش باد و کاهش کیفیت هوا بیشتر و بارزتر خواهد بود، گفت: طی این مدت در نواحی مرکزی و جنوبی استان آسمان غبار آلود و در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید انتظار می‎رود.
 
آزادمنش بیان کرد: طی سه روز آینده وزش باد در بخش‎های شرقی دریای عمان نسبتا شدید بوده و دریا بویژه در بخش‎های شرقی مواج پیش‎بینی می‎شود.
 
وی گفت: در 24 ساعت گذاشته زاهدان با 22 درجه‌سانتی‌گراد خنک‌ترین و دلگان با 48 درجه سانتی‌گراد گرمترین نقاط سیستان و بلوچستان بوده است.
 
کارشناس‌ پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: روز گذشته دلگان با بیشینه دمای 48 درجه گرم‎ترین شهر کشور بود و در 20 روز گذشته این چندمین بار است که مردم دلگان افزایش دمای هوا را تجربه می‎کنند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان