arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

۱۰ میلیون یورو پول ایران در ارمنستان آزاد شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مدیر شعبه ایروان بانک ملت گفت: لغو تحریم ها به بانک ما کمک کرد تا پول های بلوکه شده ایران در ارمنستان را جذب کنیم و کانال لازم برای انتقال ۱۰ میلیون یورو از پول هایمان را فراهم کنیم.

سید غلامرضا موسوی، مدیر شعبه ایروان بانک ملت در مصاحبه با روزنامه زاماناک ارمنستان گفت، این شعبه از بانک ملت پس از لغو تحریم ها، 10 میلیون یورو اعتبار جذب کرده است.
 
به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه خبری آرم بانکس، وی گفت: «در وهله نخست، لغو تحریم ها به بانک ما کمک کرد تا پول های بلوکه شده ایران در ارمنستان را جذب کنیم و کانال لازم برای انتقال 10 میلیون یورو از پول هایمان را فراهم کنیم.»
 
این مقام بانک ملت گفت، تا به امروز سرمایه بانک ملت شعبه ایروان 23 میلیارد درام است، در حالی که این رقم در سه ماهه نخست سال 2014، 19.3 میلیارد درام بود.
 
سال گذشته، بانک مرکزی ارمنستان تصمیم گرفت تا حداقل سرمایه مورد نیاز بانک های تجاری را از 5 میلیارد فعلی به 30 میلیارد درام (حدود 64 میلیون دلار) افزایش دهد. این تصمیم از اول ژانویه 2017 اجرایی خواهد شد. این اقدام با هدف تشویق بانک ها به ادغام صورت گرفته که انتظار می رود موجب ایجاد یک فضای رقابتی سالم و گسترش خدمات بانکی در این کشور شود.
 
به گفته موسوی، بانک ملت تلاش می کند تا به بخش هایی از اقتصاد که در امر تولید یا واردات فعال هستند وام اعطا کند و از اختصاص وام به دلالان خودداری کند. وی گفت، موفق ترین بخش های اقتصاد ارمنستان امروز بخش های حمل و نقل، گردشگری و رستوران داری هستند.
 
«ما تلا می کنیم به طور کامل به سیستم بانکی ارمنستان ملحق شویم، اما معاملاتی هستند که به رغم سودآورد بودن ما از آنها امتناع می کنیم. اساسا ما با نرخ های بهره بالا نظیر 34 تا 40 درصد وام نمی دهیم.»
 
بانک ملت از سال 1996 تاکنون در ارمنستان فعالیت دارد. مشتریان این بانک عمدتا بنگاه های  کوچک و متوسطی هستند که در زمینه تجارت بین ایران و ارمنستان فعال هستند. همچنین گردشگران و دانشجویان ایرانی و ارمنی نیز از خدمات این بانک استفاده می کنند.
 
در پایان سه ماهه نخست 2016، ارزش دارایی های این بانک به 29.6 میلیارد درام رسید که 0.9 درصد نسبت به ابتدای سال رشد داشته است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان