arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۵ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

طالبان افغانستان 12 تن دیگر از نظامیان ربوده شده را کشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام افغان اعلام کرد که شبه نظامیان طالبان 12 نفر از نظامیان دولتی را که در کمین‌های اخیر خود در استان ناآرام غزنی ربوده بودند، کشته‌اند.

 
به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، غلام محمد طاهری، یک افسر اطلاعاتی ارتش افغانستان امروز(چهارشنبه) گفت، این 12 نظامی کشته شده شامل هفت مامور پلیس، سه سرباز و دو مقام آژانس اطلاعات ملی افغانستان بوده‌اند.
 
وی گفته است که این قتلها روز سه شنبه در منطقه اندار استان غزنی رخ داده و شبه نظامیان طالبان مردم محلی را مجبور کردند که این اعدام را تماشا کنند. همه این 12 نفر در زمان‌های متفاوتی ربوده شده بودند.
 
طاهری گفت که شبه نظامیان طالبان خودروها را در مسیر میان استان پکتیکا و شهر کابل پایتخت افغانستان متوقف کرده و مسافران آنها را می ربایند.
 
این اظهارات در حالی مطرح شده که شبه نظامیان وابسته به طالبان در هفته‌‌های اخیر دست به کمین‌های جاده‌ای بسیاری زده‌اند تا جنگشان علیه دولت کابل را به پیش ببرند.
 
در همین حال عبدالرئوف ابراهیمی، رئیس مجلس نمایندگان افغانستان نیز نسبت به ربوده شدن شماری از مسافران در جاده قندوز- تخار در شمال افغانستان ابراز نگرانی کرد.
 
ابراهیمی در صحن علنی پارلمان افغانستان گفت که این افراد در نزدیکی شهر قندوز، مرکز ولایت قندوز ربوده شده‌اند اما درباره تعداد آنها و عوامل این آدم‌ربایی توضیحی نداد.
 
عبدالرئوف انعامی دبیر مجلس نمایندگان افغانستان نیز گفت که شمار ربوده شدگان به ۲۵ نفر می رسد و طالبان آنها را ساعت هشت صبح امروز چهارشنبه در منطقه "باغ میری" در حومه شهر قندوز ربوده‌ است.
 
اما امرالدین ولی، عضو شورای ولایتی قندوز گفت که طالبان ۴۰ تا ۵۰ نفر سرنشین یک اتوبوس و یک خودرو شخصی را در منطقه خان آباد پیاده کرده و با خود برده‌ است. این عضو شورای ولایتی قندوز گفت که طالبان یکی از مسافران را به اتهام عضویت در ارتش به محض پیاده کردن از اتوبوس کشته‌اند.
 
ولی محمود دانش، سخنگوی والی قندوز شمار مسافران ربوده شده را ۱۷ نفر دانسته و افزوده که در پی این رویداد در نتیجه حمله نیروهای امنیتی به طالبان، هفت نفر از مسافران موفق به فرار شدند و ۱۰ مسافر دیگر هنوز در اسارت طالبان هستند.
 
این دومین بار در حدود یک هفته اخیر است که طالبان در قندوز دست به آدم‌ربایی می‌زند.
 
دانش افزود مسافران کارگرانی بودند که برای کار به ایران رفته بودند و در حال بازگشت به خانه‌های خود از سوی طالبان ربوده شدند.
 
سخنگوی والی قندوز گفت که عملیات نیروهای امنیتی برای آزادی ربوده‌شدگان آغاز شده، اما تا به حال نتایج قابل توجهی به دست نیامده است.
 
این آدم‌ربایی از سوی افراد مسلح وابسته به گروه طالبان در حالی انجام می‌شود که هشت روز پیش هم طالبان در یک اقدام مشابه دهها مسافر را با خود برد و دست کم ۱۲ نفر آنها را کشت.
 
انعامی در بخشی از سخنان خود در مجلس افغانستان گفت که طالبان در این آدم‌ربایی ۲۱ نفر از این مسافر را در همان آغاز آدم‌ربایی کشت و چهار تن دیگر را شامگاه دیروز کشت.
 
طالبان مسئولیت این آدم ربایی را به عهده گرفته، اما گفته‌ که افراد وابسته به این گروه اعضای نیروهای امنیتی افغانستان را دستگیر کرده‌اند
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان