arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۱۶۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۷ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

اوباما فردا با سندرز دیدار می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس‌جمهور آمریکا به دنبال پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها و قطعی شدن کاندیداتوری‌اش برای انتخابات ریاست‌جمهوری، قصد دارد با رقیب هم‌حزبی او یعنی برنی سندرز دیدار کند.
 
به گزارش انتخاب، به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، کاخ سفید می‌گوید، برنی سندرز، رقیب هم‌حزبی هیلاری کلینتون در انتخابات مقدماتی دموکراتها به دنبال تماس سه‌شنبه شب باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا با این دو نامزد اصلی ریاست جمهوری حزب دموکرات، خواهان دیدار حضوری با وی شده است. در همین حال کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: "اوباما از سناتور سندرز برای تشویق میلیون‌ها آمریکایی به منظور حضور در کمپین انتخابات ریاست جمهوری تشکر می‌کند."
 
گفته می‌شود، اوباما در تماس شب گذشته خود به صورت قطعی پیروزی کلینتون را تایید نکرده اما به وی بابت " کسب حد آرای لازم نمایندگان برای کاندیداتوری در رقابت نهایی ریاست جمهوری، تبریک گفته است." کلینتون به عنوان وزیر خارجه سابق اوباما با پیروزی در ایالت نیوجرسی توانست به میزان آرای کافی نمایندگان برای حضور در این انتخابات دست یابد.
 
به گفته یکی از مقامات ارشد کمپین سندرز، وی امروز( چهارشنبه) پیش از سفر به واشنگتن برای دیدار با اوباما، به ایالت خود یعنی ورمونت سفر می‌کند. این منبع آگاه می‌گوید سندرز طی روزهای آتی برنامه‌ای برای دیدار با کلینتون ندارد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان