arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۱۶۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۷ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

ده‌ها کشته و بیش از 100 زخمی در حملات تروریست‌ها به محله‌های مسکونی در حلب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرکز حمیمیم اعلام کرد در حملات تروریست‌های جبهه النصره و احرار الشام به محله‌های مسکونی در شهر حلب سوریه، ده‌ها تن کشته شده و بیش از 100 تن دیگر زخمی شده‌اند.
 
به گزارش انتخاب،‌ به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، مرکز روسی حمیمیم که مقر آن در حومه لاذقیه است، با اعلام این خبر عنوان داشت که نقض‌های متعددی در آتش بس در حلب ثبت شده است و افراد مسلح جبهه النصره و گروه احرار الشام محله المیدان و المحافظه را در شهر حلب با خمپاره هدف قرار دادند.
 
 طبق گفته این مرکز، حملات به این دو محله ساختمان‌های مسکونی و اداری را هدف قرار داد که به کشته شدن 20 تن و زخمی شدن 40 تن دیگر انجامید و خسارت‌هایی را به یک مرکز تجاری و ساختمان‌های اطراف آن وارد کرد.
 
این مرکز همچنین اعلام کرد که محله کردنشین الشیخ مقصود در شمال حلب مورد حمله‌ای جدید از سوی تروریست‌ها قرار گرفت که پیش از آن نیز در بامداد امروز (چهارشبه) تروریست‌ها حملات خمپاره‌ای شدیدی را علیه این محله ترتیب دادند.
 
سخنگوی این مرکز در گفتگو با خبرنگاران گفت حملات شدید که افراد مسلح جبهه النصره و احرار الشام در پشت آن قرار دارند، در زمان نماز صبح و آغاز روزه داری صورت گرفت.
 
وی عنوان داشت که حملات به محله الشیخ مقصود و منطقه بریج الریح ادامه دارد و همزمان با این امر حملات به اردوگاه حندرات نیز شدید شده است. این مرکز تاکید کرد که حملات به صورت کورکورانه انجام  می‌شود و بیشتر قربانیان آن غیرنظامیان هستند.
 
این مرکز همچنین هشدار داد که افراد مسلح جبهه النصره از آتش بس اعلام شده در حلب سوء استفاده کرده تا نیروهای خود را مستقر کرده و سلاح‌ها و تجهیزات بیشتری را به دست آورند و آنها شروع به حملات شدید کرده‌اند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان