arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۹ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

کلینتون: ترامپ صلاحیت لازم برای فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا را ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنانی گفت که دونالد ترامپ هرگز صلاحیت لازم برای ریاست جمهوری و فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا را ندارد.

به گزارش انتخاب به نقل از رویترز، هیلاری کلینتون در مراسمی با حضور طرفدارانش در نیویورک پیروزی در کسب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری را جشن گرفت و در سخنانی تاکید کرد: از شما متشکرم، ما به یک پیروزی بزرگ دست یافتیم.
 
وی افزود: دموکراتها به خاطر کارزار برای ریشه کن کردن نابرابری درآمدی، پیشرفت چشمگیری در رقابت های انتخاباتی داشته اند.
 
کلینتون همچنین به شدت به دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان حمله کرد و از وی به خاطر به کاربردن الفاظی که توهین علیه زنان، مسلمانان و مهاجران به شمار می رود، انتقاد کرده است.
 
وی گفت: دونالد ترامپ هرگز صلاحیت لازم برای ریاست جمهوری و فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا را ندارد. وقتی ترامپ می گوید، یک قاضی که در ایندیانا متولد شده و به خاطر اینکه والدین وی مکزیکی بوده اند، نمی تواند کار کند، یا یک خبرنگار معلول را مسخره می کند یا زنان را مورد تمسخر و توهین قرار می دهد، این رفتارها بر خلاف چیزهایی که ما به خاطر آن ایستاده ایم.
 
تازه ترین نظرسنجی رویترز-ایپسوس که روز سه شنبه منتشر شده نشان می دهد که کلینتون بیش از 10 درصد نسبت به ترامپ برتری دارد.
 
کاخ سفید اعلام کرده است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با کلینتون و برنی ساندرز تماس گرفته است. وی به کلینتون به خاطر کسب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفته و قرار است روز پنجشنبه نیز به درخواست ساندرز، با وی دیدار کند.
 
کلینتون در ایالت کالیفرنیا موفق به کسب 56 درصد آرا در انتخابات اولیه شده و ساندرز نیز 43 درصد آرا را به دست آورده است.کلینتون در ایالت های نیوجرسی و نیومکزیکو نیز به پیروزی دست یافته است و ساندرز در مونتانا و داکوتای شمالی پیروز شده است.
نظرات بینندگان