arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۹ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

روسیه: به تاسیس حکومت فلسطین پایبندیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، بر پایبندی کشورش به تاسیس حکومت مستقل فلسطین تاکید کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف روز چهارشنبه در دیدار با ریاض المالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به بدتر شدن روند حل و فصل مسائل فلسطین و اسراییل گفت: بر این باوریم که طرف های این مساله باید تلاش های لازم برای بهبود این وضعیت را بکار گیرند.

وی افزود: روسیه به تاسیس حکومت مستقل فلسطین بر مبنای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و اصل ایجاد دو حکومت مستقل پایبند است.

لاوروف گفت:روسیه در چارچوب گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه و چارچوب های دیگر که مسائل فلسطین و اسراییل را بررسی می کند برای حل این مسائل و رفع اختلافات دو طرف فعالیت می کند.

وزیر خارجه روسیه افزود: امیدواریم امروز با شما در مورد فعالیت بهتر برای حل این مسائل تبادل نظر کنیم.بدیهی است که تلاش های جامعه جهانی برای اجرای توافق های موجود به منظور ایجاد حکومت فلسطین بر اساس اصل دو حکومتی در خلاء جریان ندارد و با توجه به مسائلی همچون تشدید افراط گرایی و افزایش تهدید تروریستی در منطقه خاورمیانه انجام می گیرد.

وی ادامه داد: از فرصتی که در دیدار امروز فراهم آمده برای گفت و گو و ارزیابی مسائل منطقه در وهله اول اوضاع سوریه استفاده می کنیم. علاوه بر آن امیدواریم در مورد وضع روابط دوجانبه روسیه و فلسطین که در سال های اخیر به سرعت توسعه می یابد گفت و گو کنیم.

روسیه از آرمان های ملت فلسطین برای ایجاد حکومت مستقل در سرزمین های اشغالی حمایت می کند و مقام های روس بارها بر این موضع کشور خود تاکید کرده اند.

فلسطین از سال 1989 در مسکو سفارتخانه دارد و روسیه فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت می شناسد.
'میخاییل بوگدانف' نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه به تازگی با تاکید بر حمایت کشورش از ملت فلسطین گفت که روسیه در بازسازی نوار غزه مشارکت فعال خواهد داشت.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان