arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۲ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

نماینده عربستان مدعی شد: ریاض در سازمان ملل نماینده همه کشورهای عضو ائتلاف عربی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نماینده عربستان در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در اظهاراتی مدعی شد که ریاض در این سازمان به نمایندگی از تمام کشورهای عضو ائتلاف عربی سخن می گوید.

به گزارش شبکه تلویزیونی TV5 فرانسه، 'عبدالله المعلمی' گفت:‌'ما از سازمان ملل می خواهیم که از اتخاذ سیاست های دوگانه در قبال درگیری ها و خشونت های جاری در یمن خودداری کند. در واقع عربستان به نمایندگی از همه کشورهای عضو ائتلاف عربی در سازمان ملل سخن می گوید. 

وی گفت که عربستان بطور قاطع و صریح موضع خود را در قبال گزارش اخیر سازمان ملل مبنی بر گنجاندن نام کشورهای عضو ائتلاف درباره نقض حقوق کودکان در یمن، اعلام کرد. ما از سازمان ملل می خواهیم که در این خصوص از اتخاذ سیاست های دوگانه دست بردارد چرا که در برخی نقاط جهان کشورهایی هستند که دستشان به خون کودکان آلوده است و از آنها هیچ نامی در گزارش های این سازمان به میان نمی آید.

وی ادامه داد: در سوریه نیز هر روز ده ها کودک جان خود را از دست می دهند. در میانمار کودکان مسلمان رنج های زیادی متحمل می شوند. ما از سازمان ملل می خواهیم نقش خود را به خوبی در همه نقاط جهان ایفا کند.

سازمان ملل متحد اخیراً در گزارشی، ائتلاف متجاوز به یمن به رهبری عربستان را مسئول حمله به اماکن عمومی و شهروندان و کشتار بیش از 60 درصد از کودکان یمنی اعلام کرده است.

این گزارش با واکنش شدید عربستانی ها و خشم آن ها مواجه شد تا جایی که بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد مجبور شد حرف خود را پس بگیرد و در برابر عربستان عقب نشینی کند.

عربستان سعودی از ششم فروردین سال 94 با تشکیل ائتلافی متشکل از برخی کشورهای عربی و با حمایت آمریکا به بهانه بازگرداندن منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت، به کشور و مردم یمن حمله کرد که بر اثر آن تاکنون بیش از هفت هزار شهروند یمنی از جمله شماری زیادی از زنان و کودکان کشته یا زخمی شده و دهها هزار نفر نیز آواره شده اند.

همچنین بر اثر این حملات تاکنون بیش از 80 درصد تأسیسات خدماتی و زیربنایی و بیمارستان ها، مراکز درمانی، انبارهای دارو و غذا، مدارس و منازل مردم ویران شده یا آسیب دیده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان