arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۳ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

رویترز از استقرار دو ناو هواپیمابر آمریکایی در مدیترانه خبر داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت؛ در پی گسترش عملیات نظامی روسیه در سوریه دو ناو هواپیمابر آمریکایی در دریای مدیترانه مستقر خواهند شد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی به قلم آندره آشلال، از عرشه ناو هواپیمابر آمریکایی هری ترومن در دریای مدیترانه نوشت در پی گسترش عملیات نظامی روسیه در سوریه که نگرانی آمریکا را به دنبال داشته است، دو ناو هواپیمابر آمریکایی در دریای مدیترانه مستقر خواهند شد. 

ناو هواپیمابر آمریکایی «یو اس اس هری ترومن» که به تازگی به ماموریت هشت ماهه خود در خلیج فارس پایان داد، به همراه یک ناو آمریکایی دیگر یعنی «یو اس اس دوایت آیزنهاور» در مدیترانه مستقر شده است. ناو «یو اس اس هری ترومن» قرار است جایگزین ناو هواپیمابر آیزنهاور شود.

دنی هرناندز، سخنگوی فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در اروپا در این باره گفت تمدید حضور ناو هواپیمابر هری ترومن و تحرکات این ناو در مناطق تحت مسئولیت فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در اروپا به علاوه حضور همزمان ناو آیزنهاور و کشتی های همراهش، سبب می شود شاهد اضمحلال روز افزون توانایی های داعش باشیم؛ این حضور مضاعف همچنین سبب می شود سلسله عملیاتی همچون آتلانتیک ریزالو را با هدف اطمینان بخشی به متحدان اروپایی آمریکا پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، اجرا کنیم.

دریادار برت بچلدر از افسران ارشد نیروی دریایی آمریکا نیز در همین رابطه گفت افراطی های داعش چهل و پنج درصد از اراضی تحت اشغال خود را در عراق از دست داده اند و درآمد نفتی آنها در سوریه هم نصف شده است.

ستوان پیتر شالتیس، خلبان یکی از هواپیماهای ناو هری ترومن نیز گفت تماس ها و ارتباطات داعش از آغاز عملیات علیه این گروه بسیار کاهش یافته است.
نظرات بینندگان