arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۲۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۹ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۵

ظریف، اولین وزیری که مهمان کمیسیون امنیت ملی خواهد شد

نماینده مجلس دهم در رابطه حضور مسئولان در اولین جلسات کمیسیون امنیت ملی، گفت: با توجه به اولویت بحث برجام و پیگیری‌های این حوزه، باید حضور وزیرامورخارجه کشورمان و مسئولان دستگاه سیاست خارجی را جز اولویت‌های این کمیسیون برای گفتگو با مسئولان و وزراء دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مجلس دهم در رابطه حضور مسئولان در اولین جلسات کمیسیون امنیت ملی، گفت: با توجه به اولویت بحث برجام و پیگیری‌های این حوزه، باید حضور وزیرامورخارجه کشورمان و مسئولان دستگاه سیاست خارجی را جز اولویت‌های این کمیسیون برای گفتگو با مسئولان و وزراء دانست.

مهدی شیخ  در رابطه با نامزدهای ریاست کمیسیون امنیت ملی، گفت: چند گزینه در این رابطه مطرح است که بنده ترجیح میدهم تا زمان برگزاری جلسه کمیسیون در این رابطه اظهار نظری نداشته باشم.

وی در مورد اولویت‌های کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم، افزود: تقویت بنیه دفاعی، کمک به دولت به منظور گسترش روابط خارجی و همچنین پیگیری تعهدات کشورهای مقابل ایران در موضوع برجام از جمله نکاتی هستند که جز اولویت‌های کمیسیون امنیت ملی قرار می‌گیرند.

این نماینده مجلس، اظهار کرد: خط کلی این است که ما به دولت کمک کنیم تا اجرایی شدن تعهدهای طرف مقابل در موضوع برجام را به خوبی پیگیری کند.

مهدی شیخ در رابطه با اقبال کم کمیسیون شوراها در میان نمایندگان مجلس و بررسی موضوع ادغام کمیسیون شوراها با کمیسیون امنیت ملی، گفت: در حال حاضر اضطرابی در مجلس حاکم است و هنوز مجلس روند طبیعی را طی نکرده تا بخواهیم این مباحث را پیگیری کنیم. باید منتظر نتیجه نهایی شکل‌گیری کمیسیون‌ها ماند و بعد وارد بررسی این موضوعات شد.

حضور وزیر امورخارجه در کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم، نکته‌ای بود که شیخ به آن اشاره کرد و گفت: با توجه به اولویت بحث برجام و پیگیری‌های این حوزه، باید حضور وزیرامورخارجه و مسئولان دستگاه سیاست خارجی را جز اولویت‌های این کمیسیون برای گفتگو با مسئولان و وزراء دانست.

  
پروانه مافی نماینده اصلاح طلب مجلس دهم  در رابطه با نامزدهای ریاست کمیسیون امنیت ملی، گفت: چند نفر برای ریاست کاندید شده‌اند واما تا زمانی که جلسه کمیسیون برگزار نشود، چیزی مشخص نیست.

وی در رابطه با این موضوع که تعداد افراد علاقمند به کمیسیون امنیت ملی بیش از ظرفیت این کمیسیون است، گفت: به نظر نمی‌رسد که هیچکدام از گزینه‌ها به صورت داوطلبانه خواهان حذف از کمیسیون باشند و باید منتظر ماند و دید بر اساس رتبه بندی که در جلسه بعدی کمیسیون مشخص می‌شود، چه تعدادی از حضور در کمیسیون باز می‌مانند. در این رابطه من نیز چون هنوز شناخت کاملی از نمایندگان ندارم، نمی‌توانم اظهار نظری بکنم.

وی در رابطه با اولویت‌هایی که کمیسیون امنیت ملی باید مورد توجه قرار دهد، با بیان این جمله که در این رابطه بی اطلاع است، گفت: برای ورود به این مباحث زود است.
نظرات بینندگان