arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۲۵۸
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۵

مدیرکل سیاسی وزارت کشور: لیست سیاه سخنرانی نداریم/افراد ممنوع‌السخنرانی احکام قضایی داشته‌اند

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: در کشور لیست سیاهی دراین خصوص که چه کسی می تواند صحبت کند یا نکند نداریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: در کشور لیست سیاهی دراین خصوص که چه کسی می تواند صحبت کند یا نکند نداریم.

به گزارش انتخاب، محمد امین رضازاده در نشست با احزاب و تشکل های سیاسی همدان افزود: اگر هم افراد ممنوع السخنرانی مشخص شده اند به صورت محدود و با توجه به احکام قضایی بوده است.

وی اضافه کرد: بنابراین فعالیت احزاب درهیچ جای کشور مشکلی ندارد و به راحتی می توانند سخنران های مورد نظر خود را دعوت کنند.
مدیر کل سیاسی وزارت کشور اظهار کرد: 250 حزب در کشور به ثبت رسیده است که برگزاری جلسه وزارت کشور با همه احزاب امکان پذیر نیست با این وجود این نشست ها باید در استان برگزار شود.

اهم اظهارات مدیرکل سیاسی وزارت کشور را در ادامه بخوانید؛

*احزاب ملی و کشوری حدود 60 جلسه تاکنون برگزار کرده اند که وزیر کشور در پنج جلسه، معاون سیاسی وزارتخانه در 15 نشست و سایر مسوولان در بیشتر جلسه ها حضور داشته اند.

*خانه احزاب پس از 10 تا 11 سال با حضور همه طیف ها و سلیقه ها در کشور تشکیل و مقرر شد سلایق سیاسی اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل به صورت دوره ای این تشکل صنفی را اداره کنند.

*اساسنامه خانه احزاب نیز اصلاح و دوره اعتبار آن سه ساله شده است و به توافق رسیده اند که هر سال مسوولیت آن برعهده یک طیف سیاسی باشد که سال اول به دست اصولگرایان سپرده شد.

*رسیدن به چنین ظرفیتی که در کشور همه علائق سیاسی در کنار هم با تعامل به بحث و تبادل نظر بپردازند بسیار پسندیده است.

*این که گفته می شود کار حزبی هزینه دار هست ،غیرقابل انکار و قابل قبول است و با توجه به سیر تاریخی کشور این امر بطور کامل محسوس تر می شود.

*با نگاه به سابقه برخی از احزاب و ارتباط آنها به خارج از کشور این فکر برای مردم تداعی می شود که به احزاب نمی توان اعتماد کرد که اصلاح این تفکر زمان بر است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان