arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۵

هشدار اردوغان به آلمان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس‌جمهور ترکیه که پس از تصویب نسل کشی خواندن مرگ تعداد کثیری از ارامنه در سال 1915 در پارلمان آلمان آن را «باج‌خواهی» خوانده بود، حالا تهدید کرده که آنکارا پاسخ برلین را خواهد داد.
 
به گزارش انتخاب سیزدهم خرداد بود که علیرغم هشدارهای دولت ترکیه پارلمان آلمان(بوندستاگ) لایحه به رسمیت شناختن "نسل کشى" ارامنه در سال 1915 را تصویب کرد
 
همانطور که انتظار می‌رفت مقامات ترکیه به شدت به این اقدام پارلمان آلمان واکنش نشان داده و سفیر برلین در آنکارا را فراخواندند.
 
به گزارش «دیلی صاباح»، در تازه‌ترین هشدارهای مقامات ترکیه، رجب طیب اردوغان در اظهاراتی پیش از ترک این کشور به مقصد آمریکا بار دیگر آلمان را تهدید کرد.
 
رئیس‌جمهور ترکیه در حالی آلمان را تهدید کرده که او قرار است روز جمعه در مراسم خاکسپاری محمد علی کلی بوکسور مشهور و مسلمان آمریکایی شرکت کند.
 
اردوغان گفت: «ما تعدادی از تدابیر محتمل را مشخص کردیم و اگر آلمان اشتباهش را تصحیح نکند، ما این تدابیر را اجرا خواهیم کرد».
 
او افزود: «اگر (آلمان) از انجام چنین اقدامات نادرستی دست نکشد، اقدامات ما متفاوت خواهد بود. به عبارت دیگر فرایند مساله با آن چیزی که الان وجود دارد، متفاوت خواهد بود».
منبع: فارس
نظرات بینندگان