arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۹ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۵

صدور حکم حبس برای ۲ مجری تلویزیون به دلیل اعتراض به السیسی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادگاه مصر در ادامه سریال صدور احکام حبس و اعدام برای معترضین به سیاست‌های رژیم این کشور، ۲ مجری تلویزیون را به اتهام اعتراض به سیاست‌های السیسی به ۲ سال حبس محکوم کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری آناتولی، دادگاه کیفری الدقی (غرب قاهره) دو مجری تلویزیون را به اتهام تحریک علیه دولت و تمسخر عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر را به 2 سال حبس محکوم نمود.  
 
بر اساس این گزارش، دادگاه مذکور این دو متهم به نام های محمد ناصر و معتز مطر را که از مجریان دو شبکه الشرق و مکملین هستند، به صورت غیابی محاکمه و حکم حبس 2 ساله و ارائه وثیقه به ارزش 5 هزار پوند (حدود 500 دلار) محکوم کرد.
 
اتهام این دو نفر تحریک علیه دولت، پخش شایعات علیه نیروهای مسلح، پلیس و موسسات دولت و تمسخر رئیس جمهور مصر، نشر اکاذیب و تحریک مردم به شرکت در تظاهرات روز 25 ژانویه عنوان شده است.
 
پیش از این دادگاه در تاریخ 8 جولای 2015 معتز مطر را به اتهام تلاش برای براندازی دولت و تحریک علیه موسسات دولت و تحریک مردم به خشونت علیه نیروهای ارتش و پلیس به 10 سال حبس محکوم کرده بود.
 
همچنین دادگاه مذکور در تاریخ 12 سپتامبر 2015  محمد ناصر را به صورت غیابی محاکمه و وی را به اتهام تحریک برای براندازی دولت، پخش شایعات و تحریک به قتل افسر پلیس به 8 سال حبس محکوم کرد.
نظرات بینندگان