arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۳۸۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
علم الهدی:

فکر سازش با آمریکا یک سیاست عمر سعدی و ابن زیادی است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه قرآن کریم به‌صراحت وضعیت حوادث جهان امروز را بیان می‌کند، فکر سازش با آمریکا برای حل مشکلات کشور را یک سیاست عمر سعدی و ابن زیادی توصیف کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه قرآن کریم به‌صراحت وضعیت حوادث جهان امروز را بیان می‌کند، فکر سازش با آمریکا برای حل مشکلات کشور را یک سیاست عمر سعدی و ابن زیادی توصیف کرد.

به گزارش «انتخاب»، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن سوره ممتحنه در مهدیه مشهد تأکید کرد: خداوند در آیات قرآن می‌فرماید دشمن من و خودتان را دوست تصور نکنید.

وی افزود: یکی از مسائلی که امروز متأسفانه در بعضی از بینش‌های سیاسی وجود دارد جدا کردن حساب دین از دنیای انسان‌هاست، گاهی اوقات این پندار غلط آن‌قدر توسعه پیدا می‌کند که بعضی از افراد ناآگاه در مسائلی همچون تشکیل خانواده به همین نقطه متوسل می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه مشکل امروز ما در روابط بین‌الملل و سیاست خارجی همین مسئله است، گفت: این تفاوت و اختلافی که هم‌اکنون از نظر ارتباط با جریان استکبار و غرب پیش‌آمده به‌گونه‌ای است که اگر کسی علیه آمریکا باشد تندرو نامیده می‌شود و اگر کسی موافق تعامل با غرب باشد معتدل است، اما مقام معظم رهبری با فرمایشات حکیمانه خود ریشه این تفکر را زده‌اند.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه دشمنی با خدا علت دشمنی دشمنان با مسلمانان است، تأکید کرد: بحثی که هم‌اکنون با برخی افراد و جریانات سیاسی داریم بر سر همین موضوع است.

وی به آیاتی در قرآن کریم در خصوص دشمن‌شناسی اشاره کرد و گفت: خداوند در سوره مائده در قالب یک تابلو یهود و مشرکین را به عنوان دشمنان مشخص می‌کند، امروز هم جریان استکبار وقتی می‌خواهد برای جنگ با مسلمین جبهه مقابل اسلام درست کند، این جبهه را از یهود درست می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد پیشرفتی در کشور ما ایجاد شود، یادآور شد: شاخصه دوم دشمن این است که نمی‌خواهد خیر به مردم برسد، توسعه فناوری‌ها و حرکت‌های دانش‌بنیان یک حرکت ارزشمند در مسیر توسعه کشور است و دشمن این مهم را نمی‌خواهد که رقم بخورد.

علم‌الهدی توجه به ظرفیت‌های داخلی و استفاده از استعدادها را عامل پیشرفت کشور دانست و تأکید کرد: ما اگر دروازه‌های این مملکت را ببندیم و با ثروت معادن خود و ظرفیت‌هایمان استعدادهای جامعه را شکوفا کنیم، پیشرفته‌ترین کشور خواهیم شد اما دشمن این را نمی‌خواهد.

وی تصریح کرد: دشمن همیشه به دنبال فتنه، مکر و توطئه علیه ما است، بودجه‌های کلانی که جریان استکبار برای منحرف کردن فرهنگ در جامعه ما در سال هزینه می‌کند نمونه‌ای از این اقدامات است. سؤال این است آیا از این راهنمایی و صراحت بالاتر که آیات قرآن وضع کنونی و حوادث پیرامون ما را عنوان می‌کند؟

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی هشدار داد: وقتی بنا شد با دشمنان خدا طرح دوستی ریخته شود آنگاه فرد تحت تأثیر قرار می‌گیرد، بنابراین آدم مسلمان نباید عاطفه و احساسی در دلش نسبت به کافر و یا دشمن خدا وجود داشته باشد.

علم‌الهدی این تفکر را که مشکل ما به دست دشمنان حل می‌شود، تفکر انحرافی دانست و خاطرنشان کرد: اینکه بگوییم بیکاری و مشکلات اقتصادی را آمریکا برای ما ایجاد کرده و باید با او سازش کنیم یک فکر عمر سعدی و ابن زیادی است چراکه دشمن چنین رویکردی را در مقابله با امام حسین (ع) هم در پیش‌ گرفته بود.

نظرات بینندگان