arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۲ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۵

انتقاد بان کی مون از فشار عربستان درباره نقض حقوق کودکان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عربستان تهدید کرده بود در صورتی که اسم باصطلاح ائتلاف عربی از فهرست سیاه کشورها و گروه هایی که حقوق کودکان را نقض می کنند خارج نشود کمک مالی به برنامه های سازمان ملل را قطع خواهد کرد.

به گزارش انتخاب، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد روز پنجشبه از «فشار غیر قابل توجیه» عربستان سعودی درباره نقض حقوق کودکان یمنی انتقاد کرد.

شبکه تلویزیونی المیادین هم گزارش داد: بان کی مون دبیر کل سازمان ملل از تلاش های عربستان سعودی برای حذف نام ائتلاف به سرکردگی این کشور در حمله به یمن از فهرست ناقضان حقوق کودک انتقاد کرد.  

دبیر کل سازمان ملل متحد افزود عربستان تهدید کرده بود در صورتی که اسم ائتلاف عربی از فهرست سیاه کشورها و گروه هایی که حقوق کودکان را نقض می کنند خارج نشود کمک مالی به برنامه های سازمان ملل را قطع خواهد کرد. 

واکنش نماینده سعودی در سازمان ملل:

شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از عبدالله المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل متحد اعلام کرد، حذف نام عربستان از فهرست سیاه در گزارش اخیر سازمان ملل متحد تصمیم نهایی است و در این تصمیم بازنگری نخواهد شد.

نماینده عربستان در سازمان ملل متحد همچنین مدعی شد: برای حذف نام عربستان از گزارش اخیر سازمان ملل متحد نه تهدید کردیم و نه بر این سازمان فشار آوردیم بلکه مواضع خود را به صورت شفاهی بیان کردیم.

عبدالله المعلمی افزود گزارش اخیر سازمان ملل متحد (گزارش نقض حقوق کودکان در یمن) مبتنی بر اطلاعات یک جانبه بود و در این زمینه هیچ تماسی با عربستان برقرار نشده بود!

منبع: واحد مرکزی خبر

نظرات بینندگان