arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۳ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۵

شمخانی در دیدار با وزیر دفاع فدراسیون روسیه ؛تداوم حمایت از دولت و مردم سوریه برای ایجاد ثبات و امنیت در این کشور است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سوریه نشان دهنده اراده خلل ناپذیر سه کشور برای مقابله همه جانبه با تروریسم تکفیری و حامیان آنان دانست و گفت: تداوم حمایت از دولت قانونی و مردم مظلوم سوریه برای ایجاد ثبات و امنیت دراین کشوراست .


به گزارش انتخاب، ارتشبد سرگئی شویگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه که برای شرکت در اجلاس سه جانبه وزرای دفاع ایران ،روسیه و سوریه به تهران سفر کرده است عصر پنجشنبه با نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت وگو کرد . 


دراین دیدار شمخانی به عنوان مقام عالی هماهنگ کننده اقدامات سیاسی ، نظامی و امنیتی ایران با سوریه و روسیه اظهار داشت : لازم می دانم از سیاستها و اقدامات شجاعانه ولادیمیر پوتین رییس جمهوری فدراسیون روسیه برای پشتیبانی موثر از مقابله همه جانبه با تروریسم در سوریه قدرانی نمایم .


علی شمخانی دراین دیدار بااشاره به افزایش پیچیدگی های سیاسی ، امنیتی و نظامی در بحران سوریه که تداوم رنج و کشتار مردم این کشور را بدنبال دارد اظهار داشت : نحوه مواجهه و روند تاثیر گذاری آمریکا و هم پیمانان غربی و منطقه ای اش بر موضوع بحران در سوریه نشان می دهد که هدف آنان صرفا ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی و انجام نمایش های رسانه ای و دیپلماتیک برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی به نفع اهداف سیاسی و انتخاباتی است .


دبیر شورای عالی امنیت ملی با تقبیح برخی اظهارات و اقدامات مداخله جویانه که نادیده گرفتن حقوق قانونی مردم سوریه برای تعیین سرنوشت خود بدنبال تحمیل اراده خارجی به مردم این کشور هستند اظهار داشت : هیچکس به غیر از مردم سوریه صلاحیت تعیین نظام حکومتی و حاکمان این کشور را نداشته و باید همه تلاشها معطوف به فراهم آوردن شرایط لازم به منظور ایجاد فضای امن و سالم انتخاباتی برای تعیین آینده سوریه شود.

شمخانی همکاری نزدیک، تاثیر گذار و روبه گسترش سه کشور و جریان مقاومت را اصلی ترین عامل شکست و انهدام قابل توجه شبکه تروریسم در منطقه عنوان کرد و اظهار داشت : جامعه بین الملل می بایست با شناخت این واقعیت ، ضمن همراهی و پشتیبانی از تلاش پر هزینه ایران،سوریه و روسیه همه ظرفیت های خود را برای تنیبه و محدود سازی کشورهایی که با پشتیبانی های آشکار و پنهان به ارتقاء توان تروریسم تکفیری کمک می نمایند،بسیج نماید. 

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی برگزاری اجلاس سه جانبه وزرای دفاع ایران ، روسیه و 
وی با تاکید بر تداوم تلاش جاری به منظور جایگزین کردن گفت وگوی سیاسی طرفهای سوری به جای تداوم جنگ و خونریزی افزود: متاسفانه برخی کشورها، گفت وگوی های سیاسی را تبدیل به عملیات تاخیری به منظور تداوم پشتیبانی از گروههای تروریستی برای جبران شکست های سنگین در مقابل ارتش و گروههای مقاومت مردمی کرده اند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر ضرورت افشای تحرکات گسترده برخی کشورها که بدنبال بازسازی گروههای تروریستی تحت عناوین جدید ووارد کردن آنها به روند مذاکرات سیاسی هستند اظهار داشت : پذیرش این روند معادل فراهم کردن امکان فعالیت قانونی برای گروههای تکفیری به منظور ایجاد ارتش مجهز تروریسم و توسعه اقدامات خشونت بار در سراسر جهان است .

ارتشبد سرگئی شویگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه نیز دراین دیدار با تشکر از ابتکار جمهوری اسلامی ایران برای برگزاش اجلاس سه جانبه وزرای دفاع ایران ، روسیه و سوریه اظهار داشت : مقابله همه جانبه با تروریسم وظیفه ای بین المللی است که باید همه کشورها برای ایجاد جهانی امن تر در آن مشارکت داشته باشند.

وی با ابراز خرسندی از گفت وگوها و هماهنگی های انجام شده در اجلاس تهران اظهار امیدواری کرد که برگزاری این اجلاس موجب افزایش همکاری سه کشور در روند مقابله با تروریسم و برقراری امنیت و ثبات پایدار در سوریه شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان