arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۲ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۵

ترامپ در مورد برجام با کنگره مشورت می کند

مشاوران ارشد دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان برای ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر تاکید کرد که درصورت پیروزی ترامپ در انتخابات پیش رو، او در مورد برجام و طرح منع ورود مسلمانان به خاک آمریکا با کنگره مشورت خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاوران ارشد دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان برای ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر تاکید کرد که درصورت پیروزی ترامپ در انتخابات پیش رو، او در مورد برجام و طرح منع ورود مسلمانان به خاک آمریکا با کنگره مشورت خواهد کرد.

به گزارش انتخاب، ولید فارس یکی از مشاوران ارشد دونالد ترامپ در حوزه سیاست خارجی در مصاحبه با روزنامه‌ی وال‌استریت ژورانال گفت: ترامپ در مورد برخی از طرح‌های مربوط به سیاست خارجی از آرا‌ء و نظرات داخلی و خارجی استفاده خواهد کرد.

او ادامه داد: برخی از طرح‌ها و ایده‌های ترامپ در حوزه‌ی سیاست خارجی می‌تواند با نزدیک‌تر شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اصلاح شده و مورد بازبینی قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، با وجود این که ترامپ بارها توافق هسته‌ای 1+5 با ایران را یک توافق شرم‌آور و فاجعه خوانده است اما با نزدیک‌تر شدن به انتخابات 2016  آمریکا و نیز قطعی شدن نامزدهای دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به نظر می‌رسد مشاوران ترامپ قصد دارند به افکار عمومی آمریکا القا کنند که صحبت‌های عجیب و غریب ترامپ که بار‌ها مورد انتقاد قشرهای مختلف جامعه‌ی آمریکا مثل سیاستمداران، هنرمندان و گروه‌های مدنی واقع شده است، می‌تواند پس ار انتخاب وی به عنوان رییس‌جمهور تغییر کنند و او با کنگره تعامل خوبی برقرار خواهد کرد.

چنان که، مشاور او در ادامه صحبت‌هایش با وال‌ استریت‌ ژورنال تاکید کرد که نظرات ترامپ در مورد مسائلی هم‌چون منع‌ ورود مسلمانان به خاک آمریکا و توقف اجرای برجام قابل تغییر است و او معتقد است که ترامپ در صورت ورود به کاخ سفید فورا توافق برجام را بلا اثر نمی‌کند.

فارس افزود: ترامپ قصد دارد تا برجام را مورد باربینی قرار دهد یا حتی اصلاح کند.

مشاور ارشد ترامپ اظهار کرد: یکی از گزینه‌ها، ارائه‌ی توافق برجام به کنگره برای یک‌بار دیگر است با چیزی شبیه به آن تا دیگر در مورد تصویب آن رای‌گیری  شود اقدامی که البته تا حد زیادی نتیجه‌ی آن به چینش کنگره در سال آتی بستگی دارد.

هم‌اکنون بسیاری از بانک‌ها به طور دقیق انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا را رصد می‌کنند و منتظر نتیجه‌ی نهایی آن برای رسیدن به درکی درست از سیاست دولت آتی آمریکا در قبال ایران، پیش از تجارت با این کشور هستند.

مشاور ترامپ گفت: او (ترامپ) قصد اصلاح برجام را دارد و آن را از بین نمی‌برد چرا که این قدام بر روی برخی موسسات مالی و شرکت‌های که قصد دارند با ایران تجارت کنند، اثر منفی خواهد داشت.

مقامات ایران همواره اعلام کرده‌اند که برجام توافقی بین 7 کشور بوده و در سازمان ملل نیز به ثبت رسیده و هیج‌کدام از طرف‌ها نمی‌توانند به تنهایی در آن تغییر ایجاد کنند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان