arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۵۰۰
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۳ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۵

موحدی کرمانی: چند صدایی دشمن را امیدوار می‌کند

خطیب نماز جمعه این هفته تهران از متصدیان مصلا خواست که هر چه زودتر مصلا را برای استفاده نمازگزاران آماده کنند و گفت: مصلا برای نماز جمعه است و برای تجارت نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خطیب نماز جمعه این هفته تهران از متصدیان مصلا خواست که هر چه زودتر مصلا را برای استفاده نمازگزاران آماده کنند و گفت: مصلا برای نماز جمعه است و برای تجارت نیست.

به گزارش انتخاب، آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌های ماز جمعه این هفته تهران ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: توصیه من در امر تقوایی این است انقلاب مقدس و انقلابی که استکبار را به خاک کشیده و کشور را آزاد کرده، امانتی است که خدا به ما سپرده و امروز در دست ماست.

وی افزود: دو خطر ما را تهدید می‌کند، یکی جهالت و دیگری ظلم و ستم. یکی اینکه انسان نفهمد وظیفه‌اش چیست و بصیرت نداشته باشد و دیگر اینکه اسیر دنیاست و ظلم می کند لذا باید  مراقب باشیم.

موحدی کرمانی با بیان اینکه  مسوولان قوای سه گانه باید بر حل مشکلات کشور با جدیت کامل بکوشند، گفت: مسوولان مشکلات کشور را شوخی نگیرند، مشکلات زیاد است،با همدلی و هماهنگی چرخ های اقتصادی کشور را به حرکت در آورند تا به مرحله اقتصاد مقاومتی برسیم و شاهد رفع رکود و بیکاری باشیم.

وی یادآور شد:  کاهش تورم، مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری ، مبارزه جدی با قاچاق، اهتمام جدی به فرهنگ دینی جامعه به ویژه جوانان از جمله موضوعات مهمی است که باید به آن توجه شود. بیاییم و تصمیم بگیریم یک جهاد کبیر را انجام دهیم. جهاد کبیر یعنی گول دشمن را نخوریم و به شدت از تبعیت دشمن به ویژه آمریکا در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بپرهیزیم. این جهاد کبیر، جهادی است که مقام معظم رهبری آن را بیان کرده‌اند.

 

خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: عربستان سعودی که یک روز خود را خادم الحرمین می دانست و متاسفانه امروز هم می داند، ببینید به چه سرنوشتی گرفتار شده  و چطور سقوط کرده است. عربستان سعودی از خدا بریده به دامن امریکا و رژیم اشغالگر قدس افتاده است، به جای بندگی خدا، بندگی امریکا را پذیرفته و به جای فراهم کردن مقدمات انجام مراسم حج، کارش شده نسل کشی در یمن و حمایت مالی از گروه های تکفیری و تروریستی و برای ریختن خون مسلمانان هم هیچ حد و مرزی را نمی شناسد.

 

وی در ادامه از متصدیان مصلا خواست که هر چه زودتر بکوشند تا نمازگزاران  از مصلا استفاده کنند و گفت: مصلا برای نماز جمعه است و برای تجارت نیست. من واقعا از نمازگزاران خجالت می کشم که با زبان روزه در این ماه، روی اسفالت داغ مقابل آفتاب، مستمع خطبه‌های نماز جمعه هستند. متصدیان مصلا احساس مسوولیت کنند. چرا مصلا در جایگاه اصلی اش قرار نمی گیرد. مصلا یعنی نماز جمعه.

وی افزود: این ظلم به نماز گزاران و روزه داران است و هشدار می دهم که خداوند از این ظلم به سادگی نمی گذرد. لذا متصدیان سعی کنند که هر چه زودتر مصلا را برای طول سال برای نمازگزاران جمعه آماده کنند.

موحدی کرمانی با گرامی داشت سالگرد رحلت امام (ره)، گفت: هر چند که مدتی از این موضوع گذشته اما یاد امام (ره) را گرامی می دارم  چرا که امام (ره) به کشور ما عزت داد و فریاد زد و مردم خوب هم جواب دادند و تبعیت کردند. در دوران مبارزه یک فریاد بلند بود و بس و آن فریاد، فریاد ولی امر بود و این رمز موفقیت بود که امروز هم رمز موفقیت همین است.

وی یادآور شد: در قانون اساسی آمده که  سیاست‌های کلی نظام را بعد از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت، شخص ولی فقیه معین می کند و لازم الاتباع است. لذا  تمام برنامه‌ها، فرهنگ، سیاست، اقتصاد و سیاست خارجی ما را باید شخص رهبر  تعیین کند. فقط یک صدا وحدت حول محور ولی فقیه است و  چند صدایی دشمن را امیدوار می‌کند و به همدلی و همزبانی آسیب می رساند. مجلس خبرگان که متشکل از 88 فقیه عالی قدر بزرگوار است و از سراسر کشور جمع می شوند، در بیانیه  خود به این امر مهم تاکید فراوان داشته اند. گویندگانی که سخن می گویند مراقب باشند این اصل یک صدایی را به دقت عملی کنند.

 
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان