arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۵

اشتون کارتر: تغییرات اساسی در پنتاگون در راه است

وزیر دفاع آمریکا از انجام تغییرات اساسی در پنتاگون خبر می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر دفاع آمریکا از ایجاد تغییرات اساسی در رویه های سازمانی پنتاگون خبر داد.

به گزارش انتخاب، اشتون کارتر در سخنانی در جمع فرماندهان نظامی ارتش آمریکا در مقر پنتاگون در واشنگتن گفت: «می خواهم امروز درباره مطلبی سخنرانی کنم که من آن را ، دو ارتباط آتی برای نیروی نظامی آینده می نامم و درحال به‌وجود آوردن آن هستیم و دربرگیرنده نیروهای داوطلب وزارت دفاع و نظامیان و غیرنظامیانی است که به ما در دفاع از کشورمان در سالها و نسلهای آتی کمک خواهند کرد. همانطور که می دانید نسلها تغییر می کنند و فناوری ها و بازارهای کار نیز تغییر می کنند. به همین علت یکی از وظایف بنده و کاری که برای همه ما در سالهای آتی مطرح است این است که اطمینان حاصل کنیم درمواجهه با همه این تغییرات، وزارت دفاع همچنان بتواند مستعدترین زنان و مردان آمریکایی را جذب کند، آموزش بدهد و آنها را حفظ کند. ایجاد نیروی آینده نیز برای همین منظور است.

انجام دادن این کار برای مقابله و فائق آمدن بر پنج چالش پیش روی ما در حال حاضر یعنی چین، روسیه، کره شمالی، ایران و تروریسم و بویژه گروه (تکفیری-صهیونیستی) داعش اهمیت حیاتی دارد و اینکه بتوانیم در مسیر آماده شدن برای آینده و مقابله با خطرات ناشناخته ای که امروزه نمی توانیم پیش بینی کنیم، انعطاف پذیر و چابک باشیم. ضروری است این کار را با توجه به ماهیت خاص نظامی انجام بدهیم. برای همین منظور ما در حال ایجاد بخش خدمات دیجیتالی دفاعی هستیم، برنامه شرکتهای دفاعی وزارتخانه را گسترش می دهیم و سامانه های مدیریت استعدادها را در وزارتخانه مدرنیزه می کنیم و دفتری برای تجزیه و تحلیل منابع انسانی بوجود می آوریم. گاهی نظام نیروی انسانی موجود به صورتی است که سبب می شود ما نیروهای خوب را از دست بدهیم. افرادی دارای تخصص و مهارت که به دنبال فرصتهای بهتر هستند و می خواهند به مکانهایی چابک تر، خلاق تر و مبتنی بر شایستگی ها بروند. ما می توانیم و باید این مشکلات را حل کنیم. به همین علت است که می خواهیم تغییرات اساسی در این ساختار ایجاد کنیم. یکی از کارها در این زمینه، بازنگری در رویه ترفیع افراد در وزارت دفاع است. ملاحظه دیگر برای این منظور، انعطاف پذیری است. ما برای این تغییرات به کمک کنگره نیاز داریم. شماری از اعضای کنگره در کمیته نیروهای مسلح در سنای آمریکا از این تغییرات مطلع هستند و از آن حمایت می کنند که خبری خوب است. باید شیوه جذب نیرو در وزارت دفاع نیز روزامد شود و ما در حال انجام دادن تغییراتی در این زمینه هستیم.»

کارتر در ادامه گفت: «ما می خواهیم کنگره به ما این اختیار را بدهد که بتوانیم به صورت غیرمستقیم، افرادی را به صورت کارکنان غیرنظامی از دانشگاهها استخدام کنیم. باید امکان جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ما وجود داشته باشد. با این کار نیروهای جوان و مستعد و خلاق جذب می شوند و این امر ، توان بالقوه ای برای تغییرات اساسی در وزارتخانه ایجاد می کند. درعین حال ما به دنبال ایجاد برنامه ای برای تبادل استعدادها با بخش خصوصی هستیم. این کار نیز باید به صورت مبادله دوطرفه باشد. به هرحال ، باید توجه داشته باشیم که حرکت در این مسیر به صورت فرایند و زمان بر است و باید ادامه پیدا کند. ما باید با کنگره در این زمینه همکاری داشته باشیم و این همکاری نیز در طول اجرای این طرح و اصلاح آن نیز ادامه پیدا کند.»
نظرات بینندگان