arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۲ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۵

رمز ورود ۳۲ میلیون حساب توئیتر لو رفت، پسورد تان را عوض کنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چندین گزارش تایید می کند که تعداد زیادی از پسورد کاربران توئیتر لو رفته است. اعلام شده که پسورد ۳۲ میلیون کاربر توئیتر لو رفته است اما توئیتر شکاف در سیستم ایمنی خود را رد می کند.

به گزارش «انتخاب»؛ چند سایت خبری فعال در حوزه تکنولوژی روز پنجشنبه اطلاعاتی از ایمیلی به آدرس Tessa88@exploit.im دریافت کردند که در آن اطلاعات میلیونها کاربر توئیتر قرار داشت. این نام مستعار مشابه نامی است که چندی پیش برای هک شبکه مجازی روسیه موسوم به وی کی به کار رفت.

یک مقام توئیتر اعلام کرد که سیستم این شبکه اجتماعی شکافی ندارد و تلاش دارد که حساب های کاربران خود را محافظت کند.

سایت LeakedSource درباره جزئیات لو رفتن اطلاعات حساب های توئیتر نوشت دقیقا ۳۲ میلیون ۸۸۰ هزار حساب شامل آدرس ایمیل، شناسه و پسورد لو رفته است. به نوشته این منبع، پیش بینی می شود این اطلاعات به بازار سیاه وب فروخته شود و از سوی سایت های تبلیغاتی مورد استفاده قرار بگیرد.

کارشناسان می گویند بیشتر از اینکه این هک از طریق توئیتر روی داده باشد، به نظر می رسد از طریق بدافزارهای موتورهای جستجو در فایرفکس و کروم صورت گرفته باشد.

بیشترین کاربرانی که حساب شان لو رفته در روسیه هستند.

یکی از راههای حفاظت از حساب توئیتر، تغییر پسورد با رمز های سخت است. از میان پسوردهای لو رفته، ۱۷ هزار نفر، رمز شان ۱۲۳۴۵۶ بوده است.

کارشناسان توصیه می کنند رمز قوی یک عبارت غیر معمول با حروف بزرگ و عدد و علامت هایی مثل نقطه و علامت تعجب باشد، سخت تر هک می شود.

نظرات بینندگان