arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۶ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵

خطر خاموشی در کمین است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هفته گذشته منتهي به ۲۱ خرداد ماه، قله مصرف برق به رقم ۴۵ هزار و۶۵۶ مگاوات رسيد كه يك هزار و ۲۳۱ مگاوات نسبت به هفته پيش از آن ( منتهي به ۱۴ خرداد ماه)افزايش نشان مي دهد. 
 
به گزارش انتخاب، اين رقم همچنان نسبت به قله ثبت شده در هفته مشابه سال گذشته، اندكي پايين تر است به طوري كه اين رقم در هفته مشابه سال گذشته به ۴۶ هزار و ۵۵۶ مگاوات رسيده بود.
 
به طور كلي در هفته گذشته از همان ابتدا، پيك مصرف برق روندي افزايشي را طي كرد و از ۴۰ هزار و ۶۹۶ مگاوات در روز شنبه به ۴۴ هزار و ۱۸۸ مگاوات در روز يكشنبه رسيد. در روز دوشنبه نيز مصرف برق رقم ۴۵ هزار و ۳۴۴ مگاوات را در نورديد و در نهايت در روز سه شنبه به اوج خود يعني ۴۵ هزار و۶۵۶ مگاوات رسيد.
 
اما به تدريج از روز چهارشنبه كه دماي هوا اندكي خنك تر شد اين ميزان به ۴۴ هزار و ۶۳۴ مگاوات كاهش يافت و در روزهاي پاياني هفته نيز با تعطيلي دستگاه هاي خدمات رسان و شركت هاي دولتي و خصوصي روند كاهشي را تا رسيدن به ۴۲ هزار و ۷۰۰ مگاوات را طي كرد.
 
این تفاسیر در حالی است که بيشترين ميزان مصرف برق از ساعت هاي ۱۲ تا ۱۶ بعد از ظهر رخ مي دهد و مشتركان برق در سراسر كشور مي توانند تنها با رعايت نكاتي ساده چون استفاده از دور كند كولرهاي آبي و تنظيم درجه كولرهاي گازي بين ۲۲ تا ۲۶ درجه، كمك شاياني به كاهش قبض برق مصرفي خود و درنهايت كاهش پيك مصرف برق در سراسر كشور کنند.
 
مشتركان اداري نيز مي توانند با خاموش كردن دستگاه هاي برقي بدون استفاده خود در اين ميان سهم بسزايي ايفا كنند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان