arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۵۰۸۶
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۱ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵

ورود قوه قضاییه به پرونده افرادی که جرم تراشی می کنند

سخنگوی قوه قضاییه گفت: افراد می آیند و در جاهای مختلف شکایت می کنند و تا دستگاه قضایی متوجه موضوع شود و تا بخواهد پرونده ها را یکپارچه کند، زمانبراست و طرفی که مورد شکایت قرار گرفته مورد زحمت قرار می گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سخنگوی قوه قضاییه گفت: افراد می آیند و در جاهای مختلف شکایت می کنند و تا دستگاه قضایی متوجه موضوع شود و تا بخواهد پرونده ها را یکپارچه کند، زمانبراست و طرفی که مورد شکایت قرار گرفته مورد زحمت قرار می گیرد.

به گزارش انتخاب به نقل از راه مردم، روز گذشته نود و هفتمین نشست خبری حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای برگزار شد.

راه مردم در این نشست مسئلهای را مطرح کرد مبنی بر اینکه یکی از اساتید علوم پزشکی که بسیار هم موجه هستند در سال گذشته توسط مخالفان  خودش یکسری مواد مخدر صنعتی داخل ماشینش جاسازی شد و دستگیر شد و پرونده به قوه قضائیه رفت و نکته جالب این بود که قاضی پرونده بسیار زیرک بود و به این پرونده مشکوک شد و دستور رسیدگی بیشتر برای این پرونده را صادر کرد و متوجه اصل قضیه شد و حکم برائت این آقا صادر شد و عامل این اتهام نیز به هشت سال زندان محکوم شد و اطرافیان متصل به این زندانی، بایک تهمت 4 بار  در دادگاه های مختلف برای وی پرونده سازی کردند و با اینکه هر بار حکم برائت می گیرد باز در دادگاه دیگری شکایت را مطرح می کنند چه می شود کرد تا از این دست اتفاقات نیفتد و ازدیاد پرونده ها در قوه قضائیه بوجود نیاید.

سخنگوی قوه قضاییه گفت :  کار سختی است اما از این دست پرونده هایی که شما می گویید که جرم تراشی کنند متاسفانه در دادگاه ها وجود دارد. البته الان پرونده ها در حال سیستماتیک شدن هستند و از این جور مسائل تا حدودی می شود جلوگیری کرد.

اژه‌ای اضافه کرد: البته نه به صورت صد در صد مثلا شاکی می رود در یک مجتمع یک شکایتی را طرح می کند و در یک مجتمع دیگر شکایت دیگر طرح می کند. اگر از یک موضوع باشد زودتر مطلع می شوند ولی اگر احیانا موضوعات مورد طرح، مختلف باشد، این یک مقداری کار را مشکل می کند. 

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای توضیح داد: قبلا که این نظام اداری سیستماتیک نبود کار مشکلتر بود ولی در حال حاضر که سیستمی شده و پرونده ها وارد سیستم می شوند همه چیز به روز شده است.

او گفت: اگر چنانچه مورد خاصی باشد که شما خبر داشته باشید گزارش دهید، حتما بررسی می شود یا اگر واقعا متوجه شویم که از روی غرض  شاکی در حال شکایت های متعدداست ما به طور بازدارنده ای جلوی فرد را می گیریم.

وی در نهایت گفت: به هر حال من نیز تصدیق می کنم که در مواردی ولواندک، این اتفاق می افتد. افراد می آیند و در جاهای مختلف شکایت می کنند و تا دستگاه قضایی متوجه موضوع شود و تا بخواهد پرونده ها را یکپارچه کند، زمانبراست و طرفی که مورد شکایت قرار گرفته مورد زحمت قرار می گیرد.

حکم پرونده دکل نفتی صادر نشده است
سخنگوی دستگاه قضا همچنین گفت: پرونده دکل نفتی هنوز در دادسرا است و حکمی صادر نشده است. یک بازداشتی دیگر اخیرا در این پرونده داشتیم و مسائلی از جمله کارشناسی علت طولانی شدن برخی از پرونده ها است.

معاون اول قوه قضاییه در خصوص ورود قوا قضاییه به مصادره اموال ایران توسط کانادا گفت: این اقدامات خلاف همه حقوق است و اقداماتی هم در مرحله اول دولت با دیپلماسی طلبکارانه باید ورود کند. اگر نشد ما هم باید اقدامات تلافی جویانه برای استیفای حقوق خود به کار ببریم.

وی در خصوص پرونده بورسیه ها گفت: خیلی ها در این پرونده شکایت نداشتند کسانی هم که شکایت داشتند پرونده برایشان ثبت شد و از نهادهای مختلف این مسئله پیگیری شد. برخی افراد از ابتدا یه جای دادگستری به دیوان عدالت رفتند و با توجه به عدم امکان این نهاد طبق مصوبه شورای عالی فرهنگی، مسئله زمان بر شد.

اژه ای اظهار داشت: کارگروه مربوط به این پرونده از سوی قوه قضاییه تشکیل شد و پرونده در حال رسیدگی است تا ببیند خلاف قانون در این پرونده صورت گرفتهاست یا نه چرا که وزارت علوم بر صحت برخی از موارد تاکید دارد. اخیرا یکی از نمایندگان مجلس دهم مطلبی در این خصوص اعلام کرده بود که برخی از دانشجویان ذی نفع علیه این نماینده شکایت کردند و این پرونده نیز به مسئله بورسیه ها اضافه شد.

اژه ای با اشاره به روند صدور حکم شلاق برای کارگران معدن آق قلا گفت: اصل این کار (اعتراض کارگران) در سال ۹۳رخ داده بود و حکم شلاق برای همه ۱۷ نفر پرونده نبوده و برای تعدادی جزای نقدی صادر شد که در نهایت برایشان تخفیف داده شد.
نظرات بینندگان