arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۹ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
نیویورک تایمز:

هر آنچه باید در مورد ماجرای حمله به کلوب شبانه همجنس گرایان در آمریکا بدانید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس بین الملل «انتخاب»؛ نیویورک تایمز نوشت: اوایل روز یکشنبه در یک کافه همجنس گرایان در اورلاندوی فلوریدا فرد مسلحی که ادعا عضویت در داعش دار داشت در حمله ای مسلحانه 50 نفر را کشت و 53 نفر دیگر را در شلیک به هدف به سوی جمعیت حاضر در این کافه شبانه مصدوم کرد. این حمله مرگبارترین کشتار جمعی در تاریخ آمریکا بود. 

چه کسی مضنون است؟

· فرد شلیک کنند عمر متین 29 ساله، شهروند آمریکایی بود که به گفته مسئولان انتظامی در تماس با پلیس پیش از انجام حمله وفاداری خود با داعش را اعلام کرده بود.

· اداره پلیس اورلاندو اعلام کرده آقای مارتین در نیویورک زاده شده و در سال 2013 تحت نظامرت اف بی آی قرار گرفت. طبق تحقیقات انجام شده مضنون دومی مشخص نشده است.

· اما اداره الکل، تنباکو، اسلحه و مواد منفجره اعلام کرد مارتین متهم به تهیه اسلحه های استفاده شده در حمله، یک تنفگ دستی و یک تفنگ بلند در فلوریدا در هفته گذشته بوده است.

چه اتفاقی رخ داد؟

· مارتین در ساعت حدود 2 صبح در کافه شبانه ای در اورلاندو که بیشتر محل حضور همجنس گرایان بود آغاز به شلیک کرد. او به یک اسلحه تهاجمی AR-15 و یک تنفنگ دستی مسلح بود. صدها نفر از افراد حاضر در این کلوپ شبانه به خیابان ها گریختند.

· مارتین در طول حملات در کلوپ ماند و توانست ده ها نفر را به گروگان بگیرد. برخی از آن ها در سرویش بهداشتی پنهان شده و بهت زده به دوستان و خانواده هایشان برای تقاضای کمک پیام می فرستاند.

· در حدود ساعت 5 صبح مارتین توسط نیروی واکنش ضربتی پلیس آمریکا در یورش به این ساختمان کشته شد که در آن از یک خودرو زره پوشیده و نارنجک های بی حس کننده استفاده شد. یک مامور پلیس زخمی شده و دست کم 30 نفر از گروگان ها آزاد شدند.

تفاوت این حمله با تیراندازی های قبلی چیست؟

· تعداد بیشتری از مردم در اورلاندو نسبت به کشتارهای جمعی پیشین در آمریکا کشته شدند. تیراندازی های 2007 در ویرجینیا تک 32 نفر را کشت، و همچنین در کشتار 2012 در مدرسه دیستان ساندی هوک در نیوتون 26 نفر کشته شدند.

· این دومین کشتارجمعی در آمریکا از سوی طرفداران داعش از ماه دسامبر تا کنون بود که در آن یک زوج متاهل رو به مردم عادی آتش گشوده و 12 نفر را در حمله ای وحشیانه در سن برناردینو در کالیفرنیا کشتند.

· رئیس جمهور آمریکا اوباما این اقدام را فعالیتی تروریستی و برخواسته از نفرت خواند و گفت پرچم آمریکا در کاخ سفید و سفارت ها و اماکن نظامی آمریکا نیمه افراشته خواهد بود. او گفت: «در مواجهه با نفرت و خشونت، ما به یکدیگر عشق می ورزیم».

· داعش در اعلامیه ای که توسط برنامه تلفنی رمزگذاری شده ای منتشر شد ادعا کرد مسئولیت این حمله را به عهده می گیرد. این اعلامیه از از سوی گروه اطلاعاتی سایت که تبلیغات جهادی را دنبال می کند، نقل شده است.

نویسنده: لیام استاک

مترجم: محمد صفری


نظرات بینندگان