arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۶ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵

مردم با «فصل وصل» ارتباط می‌گیرند/ روایتی ملموس از انقلاب

عضو هیأت علمی دانشگاه صداوسیما معتقد است علی رغم اشرافی بودن هنر تئاتر در ایران، نمایش «فصل وصل» کاملا به عامه مردم نزدیک است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حسن خجسته استاد دانشگاه و عضو هیأت علمی دانشگاه صداوسیما و معاون اسبق صدا درباره نمایش «فصل وصل» که اخیرا به تماشای آن نشسته، بیان کرد: نمایش یک هنر اشرافی در ایران است و معمولا توده مردم با آن ارتباط برقرار نمی کنند اما «فصل وصل» به شیوه ای است که مردم به خوبی با آن ارتباط می گیرند.

وی ادامه داد: چند نمایش به این شیوه دیدم و متوجه شدم که عامه مردم ارتباط خوبی با این آثار دارند چون تحرک بسیاری در صحنه وجود دارد. اگرچه این تحرک سخت است اما نمایش به نوعی است که می تواند عامه مردم را به کار صحنه ای جذب کند.

خجسته که سابقه ای ۱۰ ساله به عنوان معاون صدای رسانه ملی در کارنامه دارد در خصوص بخش هایی از نمایش که به انقلاب اسلامی می پردازد، اظهار کرد: روایتی که از انقلاب درون نمایش دیده می شود، برای مردم و به خصوص نسل جوان عینی و ملموس است. اگر همین نمایش زندگی امام (ره) و بحران های آن را نشان دهد الگوی خوبی است. تنها راهی که از طریق آن امکان شناخت امام (ره) وجود دارد، این نوع نمایش های محیطی است.

وی افزود: خانواده ای را دیدم که به نظر با این مسائل آشنا نبودند اما در انتهای نمایش از خانم محجبه ای که آنها را برای تماشای اثر دعوت کرده بود، تشکر کردند و همه احوال منقلبی داشتند.

عضو هیأت علمی دانشگاه صداوسیما در خصوص فضای فرهنگی کشور نیز بیان کرد: در حوزه فرهنگی برنامه ریزی صحیحی وجود ندارد و اکثر کارها به صورت خودجوش است و دست حمایت آنچنانی برای آن وجود ندارد. ممکن است به کسانی توجه کنند که ارزش فرهنگی برای جامعه ایجاد نکنند و گهگاه ارزش ضدفرهنگی ایجاد کنند. قصدم این نیست که تعمد خاصی وجود دارد اما کج فهمی هایی در این رابطه است.

خجسته در پایان گفت: یکی از شیوه هایی که امکان دارد عموم مردم را به واسطه آن با شکلی از نمایش آشنا کرد این گونه نمایش ها هستند که امیدوارم تقویت شوند.

«فصل وصل» تولید مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی مُهنا به تهیه کنندگی علیرضا کوهفر، کارگردانی سعید اسماعیلی و روایت رسالت بوذری هر شب تا پایان ماه مبارک رمضان ساعت ۲۱ در باغ موزه دفاع مقدس روی صحنه می رود و تماشای آن برای عموم رایگان است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان