arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۵۵۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
نیوزویک:

نیروهای ابوبکر البغدادی چگونه در حال فرار از محاصره ی فلوجه هستند؟

هادی رضایی، رئیس پلیس بزرگترین استان عراق، انبار، در گفتگو با AFP گفت: « ما 546 مظنون تروریستی را که قصد داشتند با سوءاستفاده از خروج خانواده های غیرنظامی در دو هفته گذشته از فلوجه خارج شوند را بازداشت کردیم».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس بین الملل «انتخاب»؛ نیوزویک نوشت: به گفته نیروهای عراقی شبه نظامیان داعشی تلاش می کنند خود را در میان شهروندانی که از فلوجه فرار می کنند جا دهند تا بتوانند از این شهر فرار کنند.

به گزارش «انتخاب»، نیروهای بغدادی بیش از 500 نفر از افراد مظنون به عضویت در داعش را دستگیر کردند که تلاش داشتند ازحمله نظامی که تحت حمایت شبه نظامیان شیعه برای بازپسگیری فلوجه انجام شده فرار کنند. این شهر از ژانویه 2014 توسط داعش به اشغال درآمده بود.

هادی رضایی، رئیس پلیس بزرگترین استان عراق، انبار، در گفتگو با AFP گفت: « ما 546 مظنون تروریستی را که قصد داشتند با سوءاستفاده از خروج خانواده های غیرنظامی در دو هفته گذشته از فلوجه خارج شوند را بازداشت کردیم».

او که از جنوب شرقی فلوجه خبر می داد گفت: «بسیاری از آن ها از اوراق هویت تقلبی استفاده می کردند».

نیروهای عراقی مردان جوان و نوجوان را که از شهر گریخته اند تحت نظارت قرار داده اند. آن ها در حال بازجویی از تمام افراد مظنون به عضویت در داعش هستند.

شبه نظامیان داعشی در شهر رمادی در غرب عراق هم از این تاکتیک استفاده کردند، که در ماه دسامبر به دست نیروهای عراقی و با حمایت نیروهای ائتلاف آزاد شد. و در شهر سیرت در لیبی هم اعضای این گروه ریش و موهای بلند خود را می تراشند تا بتوانند بدون شناسایی شدن از این شهر فرار کنند.

هزاران غیرنظامی از فلوجه خارج شده اند و نیروهای عراقی گفته اند بعضی از شبه نظامیان مضنون به اقدامات ناقض حقوق بشر در بازپس گیری این شهر هستند. بغداد روز دوشنبه اعلام کرد تحقیقاتی در احتمال سوء استفاده و آزار شهروندانی که از شهر تحت اشغال داعش فرار می کنند را آغاز کرده است.

لیزا گراند، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در عراق می گوید، بیش از 40,000 نفر از این شهر فرار کرده اند، اما هنوز 50,000 نفر در این شهر باقی مانند و مورد تهدید حملات داعش قرار دارند.

فلوجه شهری در غرب عراق و تحت اشغال داعش است. اگر نبرد فلوجه با موفقیت نیروهای عراقی همراه شود، شهر بعدی برای تصرف مقر شمالی داعش در موصل است، که این گروه از ژوئن 2014 آن را در تصرف خود داشته و رهبر داعش، ابوبکر بغدادی اولین سخنرانی خود را در این شهر ایراد کرده بود.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
2
16
موفق باشید
نظرات بینندگان