arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

منابع اطلاعاتی آمریکا: هکرهای روسیه به ستادهای ترامپ و کلینتون نفوذ کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 تارنمای یاهو نیوز امروز به نقل از منابع اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد که هکرهای سازمان های اطلاعاتی روسیه 'برای جمع آوری اطلاعات و تاثیرگذاری بر انتخابات' به ستادهای انتخاباتی هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ نفوذ کردند.

به گزارش انتخاب، یاهو نیوز گزارش داد که هکرهای روس در آوریل گذشته به رایانه های کمیته ملی حزب دمکرات نفوذ کردند و گزارش های تحقیقاتی دمکرات ها پیرامون قراردادهای گذشته و دیگر ابعاد کاری ترامپ را جستجو کردند. این نفوذ موجب شد تا حزب دمکرات دست به دامن یک شرکت امنیت سایبری شود. پس از 6 هفته رصد و بر اساس یافته های این شرکت، هکرهای دو سازمان 'سرویس امنیت فدرال' و 'سازمان اطلاعات نظامی' روسیه در پشت این اقدام بودند.

یاهو نیوز گزارش می دهد که با این حال دایره فعالیت هکرهای روسی فراتر از رایانه های حزب دمکرات بوده و شامل ستاد ترامپ نیز می شود.

ماه گذشته، جیمز کلپر (James Clapper) مدیر اطلاعات ملی آمریکا برای اولین بار اعلام کرد 'نشانه هایی وجود دارد' که هکرهای مرتبط با دولت های خارجی در پی نفوذ به ستادهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند. وی جزئیات بیشتری در این مورد ارائه نداد.

سازمان های اطلاعاتی آمریکا و کارشناسان شرکت های خصوصی امنیت سایبری گمانه زنی می کنند که روس ها انگیزه هایی فراتر از جمع آوری اطلاعات داشته و قصد تاثیرگذاری بر نتیجه انتخابات را دارند.

این منابع امنیتی معتقدند که ترامپ می تواند با استفاده از گزارش های دمکرات ها، از راهبرد آنها علیه خود آگاه شود. یکی از کارشناسان امنیتی گفت: 'روس ها از ترامپ خوششان می آید و شاید یکی از دلایل نفوذ به حزب دمکرات، تغذیه اطلاعاتی ترامپ باشد.'
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان