arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۵۸۴۴
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۵

نامه اردوغان به پوتین، سند شکست سیاست ترکیه در قبال سوریه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مصطفی کامالاک رهبر حزب سعادت ترکیه گفت: نامه اردوغان به پوتین، سند شکست سیاست ترکیه در قبال سوریه است.
 
به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه خبری ملی گازته، کامالاک در کنفرانس خبری هفتگی خود با انتقاد تند از سیاست خارجی ترکیه گفت: این سیاست اشتباه با استناد به طرح موسوم به عمق راهبردی احمد داود اوغلو در دورانی که وزیر امور خارجه بود، آغاز شد و نهایتا زمینه عزل وی را در دوران نخست وزیریش فراهم آورد.

کامالاک با تاکید بر اینکه از شش سال پیش همواره به حزب حاکم عدالت و توسعه هشدار داده اند که دشمنی با دمشق و بشار اسد یک سیاست اشتباه است، افزود: اردوغان و دولت ترکیه بتازگی متوجه این امر شده اند و اردوغان به رئیس جمهوری روسیه نامه نوشته است.

رجب طیب اردوغان رئیس‌ جمهوری ترکیه سه شنبه گذشته (پریروز) در پیامی به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با تبریک روز ملی آن کشور، برای بازگشت روابط میان آنکارا و مسکو به وضع قبل از سقوط جنگنده روسیه توسط ترکیه، ابراز امیدواری کرد.

کامالاک با گفتن اینکه این نامه سند شکست سیاست آنکارا در قبال سوریه است، ادامه داد: آنان که در آغاز بحران سوریه مدعی بودند طی 15 روز در دمشق نماز صبح خواهند خواند، اکنون به رغم گذشت شش سال نه تنها موفق به این کار نشدند، نمی توانند در برخی از مناطق کردنشین ناامن در کشور خودشان (ترکیه) نماز اقامه کنند.

وی همچنین دولت ترکیه را به آشتی و توسعه مناسبات خود با همسایگان دعوت کرد.

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین، دیروز (چهارشنبه) گفت: روسیه نیز خواهان روابط خوب با ترکیه است، ولی آنکارا باید اقدامات مشخصی را برای پر کردن شکاف میان دو کشور انجام دهد.

مقامات عالیرتبه روسیه بارها اعلام کرده اند که عادی سازی روابط با ترکیه مشروط به پوزش خواهی و پرداخت تاوان توسط ترکیه است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان