arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۲ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۵

قاضی فدرال آمریکا با درخواست وثیقه رضا ضراب مخالفت کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک قاضی فدرال آمریکا موافقت با در خواست 50 میلیون دلار وثیقه همراه با حصر خانگی از سوی وکلای مدافع رضا ضراب را بی عدالتی در حق سایر متهمین خواند و با این درخواست مخالفت کرد.

به گزارش انتخاب؛ وکلای مدافع رضا ضراب تاجر ایرانی الاصل طلا در ترکیه که در ماه مارس امسال هنگام ورود به فلوریدای آمریکا بازداشت شده بود درخواست وثیقه ای به مبلغ 50 میلیون دلار از جمله 10 میلیون دلار وثیقه نقدی همراه با حصر خانگی او تحت نظارت نگهبانان مسلحی که مخارج آن ها را هم خود او تامین خواهد کرد به دادگاه فدرال آمریکا ارائه داده بود با مخالفت قاضی پرونده روبرو شد.

ریچارد برمن قاضی فدرال آمریکا در شهر منهتن نیویورک روز پنجشنبه با این توضیح که موافقت با در خواست وکلای رضا ضراب به منزله کمک ناعادلانه به گروه کوچکی از متهمین ثروتمند برای گریز از عدالت خواهد بود با این درخواست مخالفت کرد.

ضراب در ماه مارس امسال به اتهام دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران، هنگام ورود به ایالت فلوریدای آمریکاتوسط مامورین اف بی آی بازداشت شد.

دادستانی ایالت نیویورک در مخالفت شدید با درخواست ضراب پیش از این گفته بود که این درخواست در واقع تلاشی برای استفاده از راه گریزی که جز گروه اندکی از متهمان بغایت ثروتمند به آن دسترسی ندارند محسوب می شود.

قاضی دادگاه فدرال آمریکا این در خواست را تلاشی از سوی وکلای مدافع وی برای جایگزین کردن حصر خانگی بجای نظارت های امنیتی ویژه در زندان های آمریکایی توصیف کرده وگفته است که هیچ شرایطی منجمله تامین مالی شخصی برای نگهبانی مسلحانه از محل حصر ضراب تضمینی را برای حضور او در جلسات آینده محاکمات در بر ندارد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان