arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۷ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵

فرماندار تهران: گودال ناشی از انفجار شهران پر شد/ 2 نفر همچنان مفقود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 فرماندار تهران با بیان اینکه گودال ایجاد شده ناشی از انفجار گاز روز گذشته (جمعه) در محله شهران پایتخت با خاک و شن پر و کوبیده شده گفت: تلاش می کنیم تا وضعیت محل حادثه تا سه روز آینده به شکل عادی برگردد.
 
به گزارش انتخاب، ساعت 4 و 30 دقیقه بامداد دیروز (جمعه) در تقاطع خیابان یکم شهران و خیابان کوهسار (در شمال غرب تهران) حادثه انفجار لوله گاز رخ داد.
 
انفجار لوله گاز موجب ایجاد گودالی به طول حدود 30متر طول و عمق بیش از 15 متر شده است.
عیسی فرهادی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از عملیات کوبیدن خاک ریخته شده در گودال، عملیات حفاری کانال به عمق دو متر برای ترمیم لوله های اصلی آب، گاز و خطوط برق انجام می شود.
 
وی تصریح کرد: اکنون عملیات تخلیه آب و لجن از خیابان ها محل حادثه در حال انجام است.
 
فرماندار تهران با اشاره به اینکه از دیروز عصر جریان آب، برق، و گاز به صورت موقت در منطقه وصل شده است یادآور شد: آب، برق و گاز مورد نیاز مردم محدوده به صورت موقتی از سایر خطوط شهر تهران تامین کردیم تا اینکه خطوط اصلی این محدوده ترمیم شود.
 
وی از پوشش کامل شبکه تلفن همراه در محدوه مورد نظر خبر داد و گفت: با توجه به آسیب جدی واردشده به خطوط تلفن ثابت، تا تعمیر خطوط اصلی و اطلاع بعدی خطوط تلفن ثابت در محدوده حادثه قطع خواهد بود.
 
فرهادی خاطرنشان کرد: از شرکت مخابرات استان تهران درخواست کردیم با بکار گرفتن نیروی بیشتر نسبت به رفع هرچه سریع تر این مشکل اقدام کند.  
 
* جست و جو برای یافتن دو مفقود همچنان ادامه دارد
 
فرماندار تهران درخصوص اخبار ضد و نقیض اعلام شده از آمار کشته ها یا مفقودان نیز گفت: تاکنون دو نفر در این حادثه مفقود هستند که جست و جو برای یافتن آنان ادامه دارد.
وی هرگونه اظهار نظر دیگر در این ارتباط را رد کرد.
 
این در حالی است که ابوالفضل قناعتی عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با ایرنا از کشف جسد یکی از مفقودان حادثه خبر داده و گفته که تلاش برای یافتن فرد دیگر هنوز ادامه دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: فرد دیگر حادثه نیز به دلیل حجم زیاد آب و گل و لای به احتمال زیاد تاکنون جان خود را از دست داده است.
 
* تشخیص علت حادثه نیاز به کار کارشناسی دقیق دارد
 
فرماندار تهران در پاسخ به پرسش ایرنا مبنی بر علت اصلی وقوع حادثه، تاکید کرد: اظهارنظرها در خصوص علل این حادثه علمی و دقیق به نظر نمی رسد و بررسی علل وقوع این حادثه نیاز به حضور کارشناسان دستگاه های مرتبط دارد.
 
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه روایت های مختلفی از علل وقوع حادثه وجود دارد، کارشناسان دستگاه های مختلف از جمله گاز، آب، برق، مترو و ... باید پس از بررسی های گسترده علت اصلی را اعلام کنند.
 
فرماندار تهران خاطرنشان کرد: از معاون عمرانی فرماندار خواستم تا با کمک نمایندگان سایر دستگاه های مرتبط نسبت به شناسایی علل این حادثه اقدام کند.
 
وی یادآور شد: شناخت علت اصلی حادثه، تجربه ای برای آینده است و باعث می شود از وقوع حوادث احتمالی آینده پیشگیری شود.
 
* تکذیب گزارش دزدی از ساکنان محل حادثه
 
فرماندار تهران با تکذیب برخی گزارش های اعلام شده در خصوص دزدی از ساکنان محل حادثه تاکید کرد: حضور عوامل نیروی انتظامی از دقایق ابتدایی در محل حادثه چشمگیر بود.  
وی گفت: در ساعات ابتدایی حادثه و پس از مهار آتش، ساکنان تخلیه شده به سرعت به خانه های خود بازگشتند و فرصتی برای دزدی باقی نماند.
 
به گزارش ایرنا به دنبال صدای مهیب انفجار، شمار زیادی از ساکنان اطراف محل آتش سوزی از بیم ادامه خطر سراسیمه از خانه خود خارج شده و با حضور در خیابان های اطراف تا ساعت ها در بیرون از خانه خود حضور داشتند.
 
* جبران خسارت پس از ارزیابی کارشناسی
 
فرماندار تهران با اشاره به اینکه ساختمان های مجاور محل وقوع انفجار اداری بودند افزود: جبران خسارت واردشده پس از ارزیابی کارشناسان به صدمه دیدگان پرداخت خواهد شد.
 
دو ساختمان اداری و مسکونی در محل حادثه دچار حریق شدند ولی به گفته اورژانس در ساختمان هایی که دچار حریق شده اند تلفات و مصدوم وجود نداشته است.
 
* تمجید از عملکرد هماهنگ دستگاه ها و مدیریت یکپارچه حادثه
 
فرماندار تهران ضمن تمجید از عملکرد به موقع و هماهنگ دستگاه ها در مدیریت حادثه گفت: مدیران ارشد شهرداری، آبفا، گاز، برق، بحران، هلال احمر، فرمانداری، نیروی انتظامی و ... از ساعات اولیه وقوع حادثه در محل حضور داشتند که همین تصمیم گیری های سریع و روان را در پی داشت.
 
فرهادی یادآور شد: مدیریت یکپارچه حادثه براساس محل وقوع آن برعهده شهرداری تهران بود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان