arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۶ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵

موسی قربانی: احمدی نژاد برخی دستورات رهبری را با ناراحتی انجام می‌داد/ روحانی اگر موفق شود اصول‌گرایان از او حمایت می‌کنند و در غیر این صورت اصلاح‌طلب‌ها هم از او عبور خواهند کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت السلام موسی قربانی در مورد وضعیت روحانی در دوره بعدی انتخابات مجلس گفت: روحانی اگر در یک سال باقی مانده بتواند شعارهای خود را محقق کند به ویژه در زمینه اقتصادی می‌تواند امید داشته باشد که برای بار دوم راهی پاستور شود و حتی اگر این شرایط به وجود بیاید احتمال حمایت اصول‌گرایان از روحانی نیز وجود دارد.
 
به گزارش انتخاب، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: رئیس جمهور می‌گوید دولت توانسته است تورم را کنترل کند اما پایین آمدن تورمی ارزشمند است که در آن اشتغال ایجاد شود. مردم با جیب خالی حتی جنس ارزان نمی‌توانند بخرند حالا هرچقدر هم تورم پایین بیاید.
 
وی ادامه داد: در مورد روحانی دو حالت عمده وجود دارد. اگر دولت در اجرای برنامه‌های خود موفق باشد و بتواند توازن مناسبی را در زمینه اقتصاد در کشور ایجاد کند، اصول‌گراها هم از وی حمایت می‌کنند اما اگر موفق نباشد این احتمال وجود دارد که اصلاح طلبان هم از او حمایت نکنند و روحانی عبور کنند

 
این فعال سیاسی اصول‌گرا در مورد احتمال حضور احمدی نژاد در انتخابات سال آینده گفت: او حتما در انتخابات حاضر خواهد شد منتهی به شرطی که بتواند موانع ایجاد شده را از پیش پای خود بردارد.
 
قربانی در پاسخ به این سوال که منظور او از موانع چیست، خاطر نشان کرد: در زمان ریاست جمهوری او اتفاقات زیادی افتاد. احمدی نژاد اعلام کرد قانون را اجرا نمی‌کنم و اجرا هم نکرد. دستورات رهبری را با کندی یا با ناراحتی اجرا می‌کرد. هنوز کشور ما به گونه‌ای نیست که مسئولی بتواند از فرمایشات رهبری سرپیچی کند.
 
وی افزود: برخی از مردم که به احمدی نژاد رای دادند نگران تکرار این رفتار در صورت حضور و پیروزی در انتخابات سال آینده از سوی او هستند.
 
نماینده 4 دوره مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: او باید اثبات کند که به رهبری و قانون التزام دارد و در صورت انتخاب شدن رفتار گذشته را تکرار نکند. این نگرانی در میان طرفداران او جدی است.
 
این فعال سیاسی اصول‌گرا ادامه داد: منظور من از نگرانی مربوط به نگرانی‌های آقای هاشمی و امثال ایشان نمی‌شود. آنها اگر احمدی نژاد بهترین عملکرد را هم داشته باشد منتقد او هستند همانطور که از روز اول بودند منظور من کسانی هستند که در سال 84 و 88 به او رای دادند.
 
قربانی افزود: انتصاب برخی افراد بعد از سال 88 که هم زمینه نگرانی رهبری و مراجع را به وجود آورد و هم مردم را دیگر نباید از سوی او تکرار شود و اگر اینگونه باشد او می‌تواند داشته باشد مردم به او رجوع کنند.
 
این نماینده سابق مجلس در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود احمدی نژاد پرونده‌های مختلفی را از وزارت اطلاعات خارج کرده است گفت: در این مورد اطلاعی ندارم اما به یاد دارم یکی از معاونین ایشان در مورد نمایندگان گفته بود که پرونده 200 نفر از نمایندگان زیر بغل من است.
 
وی ادامه داد: تمام این مسائل در حالی است که روحانی در یک سال باقی مانده موفق نباشد قطعا اگر او موفق باشد می‌تواند آرا مردم را به خود اختصاص دهد.
نظرات بینندگان