arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۶۴۲۱
تعداد نظرات: ۱۶۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
«انتخاب» بررسی می کند؛

ظهور نوفرقانيسم در حلقه یاران احمدی نژاد / احمدي‌نژاد در سال 81 چه گفته بود؟+سند

این روزها، بحث «انسان كامل» يكبار ديگر احمدي‌نژاد، به ويژه جريان موسوم به «انحرافي» را برسر زبان‌ها انداخته است. سندي كه «انتخاب» به دست آورده، نشان مي‌دهد احمدي‌نژاد اين افكار را از سالها پيش در سر داشته است. او در يك مصاحبه در سال81 (پيش از شهردار شدنش) از انساني سخن مي‌گويد كه «به نقطه امامت رسيده» و «از جاي ديگري هدايت مي‌شود».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ظهور نوفرقانيسم در احمدي‌نژادي‌ها / احمدي‌نژاد در سال 81 چه گفته بود؟+سند


سرویس سیاسی «انتخاب»؛ داوود حشمتی: احمدي‌نژاد پانزده سال پيش گفته بود: «يك موقع آمد خودمان شاخصيم، يك كسي رسيده به نقطه امامت، او شاخص است؟ بله. او ديگر وصل است به آسمان و به خدا،‌ و از جاي ديگر هدايت مي‌شود.»

این روزها، بحث «انسان كامل» يكبار ديگر احمدي‌نژاد، به ويژه جريان موسوم به «انحرافي» را برسر زبان‌ها انداخته است. سندي كه «انتخاب» به دست آورده، نشان مي‌دهد احمدي‌نژاد اين افكار را از سالها پيش در سر داشته است. او در يك مصاحبه در سال81 (پيش از شهردار شدنش) از انساني سخن مي‌گويد كه «به نقطه امامت رسيده» و «از جاي ديگري هدايت مي‌شود».

اين‌بار مخالفان دولت احمدي‌نژاد نيستند كه دولتش را در زمينه‌هاي اعتقادي زير سئوال مي‌برند. اگر در آغاز دولت نهم اصلاح طلبان به مواردي از انحرافات فكري جريان احمدي‌نژاد اشاره مي كردند، اما در ادامه جريان اصولگرا نيز متوجه شد كه خطري كه آنها بيان مي‌كردند واقعي است. بوي خطر را حتي آيت‌الله مصباح هم استشمام كرد كه گفت: «خطری که من احساس می‌کنم شدیدترین خطری است که تا به حال اسلام را تهدید کرده است و آن هم از سوی نفوذی‌هایی است که در بین خودی‌ها در حال رشد هستند.»(24/1/90)

آن روزها اصولگرايان ناچار بودند براي اينكه تمام قد از احمدي‌نژاد دفاع كرده بودند، گناه همه چيز را برگردن مشايي انداخته و ميان آنها تمايز قائل شوند. اما حالا ديگر نيازي نيست تا براي فرار از زيربار انتقاد جناح رقيب دست به اين توجيه بزنند. از همين روست كه صداي اعتراضات بلند شده و بدون پرده پوشي از خطر «نوفرقانيسم» (احمدي‌نژادي‌ها) حرف مي زنند.

هشدار ظهور نوفرقانيسيم

سخنراني دكتر رضا غلامي در مراسم ارتحال امام در دانشگاه امام صادق جرقه اصلي اين تقابل را ايجاد كرد. عنوان سخنراني اين بود: «خطر ظهور نوفرقانیسم در آستانه ورود به دهه چهارم انقلاب اسلامی». گروه فرقان كساني بود كه در ابتداي انقلاب دست به ترور بسياري از بزرگان انقلاب از جمله آيت‌الله مطهري زدند.

او در سخنراني خود كه بعدها بسیاری از رسانه های جریان اصولگرا نيز از آن حمايت كرده و مصاحبه‌هايي را در ادامه با وي ترتيب دادند، گفته بود كه جريان انحرافي نيز در نهايت راه گروه «ضاله فرقان» را رفته و با مدعي بودن به «اتصال بي واسطه» و «ضعف مفرط در منطق و استدلال» به سرنوشت فرقان دچار شده و دست به اسلحه مي‌برد.

به اعتقاد غلامي آنها با طرح موضوع قبول داشتن ولايت فقيه تنها «عوام فريبي» مي كنند و «ذهن پاك بچه‌هاي متدين و حتي حزب اللهي را خراب مي‌كنند خودشان را در شرایط کنونی، که البته شرایط سختی است،تنها ناجی ایران معرفی می‌کنند.» او بدون نام بردن از كسي كه مشخص است منظورش احمدي نژاد است مي پرسد: «شماها ناجی ایران هستید؟!»

رابطه فرقانيسم و شيخيه

اين سخنراني نكاتي دارد كه مطابق با رفتارهاي احمدي‌نژاد است. شيخيه فرقه‌اي بود كه سيدكاظم رشتي آغاز كرد و بعدها سيدمحمد علي باب آن را ادامه داد و به ظهور بابيت منجر شد. اظهارات او خشم احمدي‌نژادي‌ها را به دنبال داشت. داوري از اولين كساني بود كه به آن اعتراض كرد. غلامي گفته بود: «اساس فکر شیخیه این بود که اولاً ظهور امام زمان ( ارواحنا فداه ) بسیار نزدیک است.» بازگشت به سابقه نزديكان احمدي نژاد و ساخت و توزيع مستند ظهور نزديك است نشان از انطباق اين نظرات دارد. او ادامه داده بود: «حتی جلوتر که رفتند، گفتند امام زمان (ع) ظهور کرده و وظیفه ما این است که بگردیم و امام (ع) را پیدا کنیم و به ایشان بپیوندیم!» نظير همين حرفها را حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی عضوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز از زبان احمدي‌نژاد زده بود. اين روحاني گفته بود: «احمدی‌نژاد می‌گفت بروید توی کوچه‌ها بگردید تا امام زمان را پیدا کنید.»(روزنامه جمهوري اسلامي، 26/11/93)

به دنبال اين اظهارات داوري در يك نامه رسمي از نشریاتی كه اين سخنان را منتشر كرده بودند، در خواست مناظره كرد.

احمدي‌نژاد دعوت به مناظره مي شود

غلامي در رسانه‌ها و گروه‌هاي احمدي‌نژادي با توهين مواجه شد در مصاحبه‌اي به آن واكنش نشان داد و گفت: «پیش بینی می کردم به من توهین کنند. وقتی منطق و استدلال وجود نداشته باشد، فحاشی می کنند. آسان ترین کار برای خفه کردن منتقد، ترور شخصیت اوست.» هر دو طرف خواهان مناظره هستند. از سوي اعضايي از نزديكان احمدي‌نژاد از جمله داوري او به مناظره دعوت شده است اما غلامي تنها با نفر اول طرف مقابل و در مقابل دوربين‌ها در مدرسه فيضيه حاضر به اين مناظره است.

چرا احمدي‌نژاد را به نوفرقانيسم متهم مي كنند؟

پاسخ اين سئوال روشن براي كساني كه رفتارهاي احمدي‌نژاد و جريان نزديك به او را بررسي كرده‌اند روشن است. آنها معتقدند كه انديشه‌هاي فرقان و شيخيه در يك نقطه مشترك بود. اينكه هر دو به اسلام منهای روحانيت معتقد بودند. رضا غلامي البته پا را فراتر گذاشته و معتقد كه اعلام قبولي ولايت فقيه از سوي آنها «رفتاري منافقانه است» او گفته بود: «نه تنها دیدگاه‌های آنها با ولایت فقیه سازگاری ندارد، بلکه از دهن‌کجی به دستورات ایشان و اعتراض به ولایت فقیه که نمادهای بارز آن در بعضی رفتارهای خاصشان کاملاً مشهود است، نیز نمی‌توان باورمندی آنان به ولایت فقیه را پذیرفت و دیر نخواهد بود که رویکرد منافقانه به ولایت فقیه هم تمام می‌شود و ستیز با ولی فقیه عیان خواهد شد.»

كليد واژه انسان كامل

كليد واژه انسان كامل درجاي جاي انديشه‌هاي مشايي و احمدي‌نژاد تكرار مي شود. انسان كامل كليد واژه‌اي بود كه احمدي‌نژاد مرتب آن را تكرار مي‌كرد و بسياري مصداق آن را مشايي معرفي كردند. در اواخر دولت قبل نيز احمدي‌نژاد در يك حكم براي مشايي دقيقا از همين كليد واژه استفاده كرد كه منجر به جنجالي در رسانه‌ها شد. كريمي قدوسي از نزديكان پايداري در اين باره گفته بود: «تعبیر انسان کامل که احمدی نژاد در سخنرانی هایش به آن اشاره می کند مشایی است.»(21/9/91) گشتي در سايت www.ahmadinejad.ir نيز نشان مي‌دهد كه مطالب فراواني با «كليد واژه انسان كامل» مي‌توان يافت.

ارتباط بي واسطه با آسمان

اما احمدي نژاد اعتقاد به انسان كامل و ارتباط «بي‌واسطه با آسمان» را سالهاست كه با خود دارد. در بحبوحه دوران اصلاحات هيچ كس هنوز احمدي‌نژاد را نمي‌شناخت. او از جمله دانشجويانی بود كه اتفاقا با حمله به سفارت آمريكا مخالف بود و در واقع با آن طيف مخالفت داشت. نشريه انديشه و تاريخ سياسي ايران در سال 81 به سراغ احمدي‌نژاد رفته و با او مصاحبه‌اي درباره «آناتومي جنبش دانشجويي» انجام مي‌دهد. نگاهي به آن مصاحبه نشان مي‌دهد كه حرفهاي احمدي‌نژاد چندان تغييري در همه اين سالها نداشته است. اما نكته مهمي در آخر مصاحبه از سوي او بيان مي شود كه دقيقا مطابق با همين نظر است. 

احمدي‌نژاد گفته بود: «خداوند مي‌گويد من برايت، هم يك پيامبر دروني گذاشتم هم يك حجت بيروني مي گذارم. شاخصي مي گذارم نگاه كن برو. اگر شاخص بيروني نباشد چه مسئوليتي از من مي‌خواهد؟ مهم تشخيص اين شاخص است. يك موقع فلان حزب و گروه و ارگان و نهاد و دسته و آدم ها را هم شاخص مي گيريم، ناچاريم از شاخص داشتن. يك موقع آمد خودمان شاخصيم، يك كسي رسيده به نقطه امامت، او شاخص است؟ بله. او ديگر وصل است به آسمان و به خدا،‌ و از جاي ديگر هدايت مي‌شود.» او اگرچه در ادامه اين فرد را رهبري معرفي مي‌كند اما به اعتقاد غلامي اين حرفها از سر «نفاق» و براي جلب بدنه حزب‌اللهي است. با اين حال در خوشبينانه ترين حالت مي توان گفت احمدي‌نژاد نفاق نداشت. بلكه بعدها مشايي در نگاه او همان فردي بود كه «به نقطه امامت رسيد».

ظهور نوفرقانيسم در احمدي‌نژادي‌ها / احمدي‌نژاد در سال 81 چه گفته بود؟+سند

ظهور نوفرقانيسم در احمدي‌نژادي‌ها / احمدي‌نژاد در سال 81 چه گفته بود؟+سند

رضا غلامي نيز همين نكته را اشاره كرده و مي گويد: «گفتند باید بین مردم و امام زمان (ع) رابطه برقرار باشد تا در عصر غیبت، مستقیماً تکالیف مسلمین از امام زمان (ع) دریافت گردد. بعد آمدند نام این رابطه و افراد رابط را رکن چهارم به مثابه یکی از اصول دین گذاشتند. رکن چهارم یعنی انسان کاملی که به دلیل سعت وجودی‌ای که دارد، رابط بین امام زمان و مردم است. توجه داشته باشید که این‌ها روی انسان کامل و مقام او خیلی حرف می‌زنند. ثالثاً، تا توانستند به مرجعیت و علماء شیعه فحش و ناسزا گفتند و اینگونه القاء کردند که مرجعیت و علما، مانع ظهور امام زمان (ع) و همچنین ارتباط مستقیم و خالص شیعیان و امام زمان (ع) هستند.»

نگاهي به اظهارات حجت الاسلام شجوني كه در آن نقل قولي از احمدي نژاد را از زبان حجت‌الاسلام ثمري بيان كرده بود، مي‌تواند نشانه ديگري باشد از ماجراي «ناسزا گويي به علما».

هر چه هست، ماجراي «نوفرقانسيم» مي‌تواند سرآغاز تحول تازه‌اي در سياست ايران باشد. خاصه اگر اين موضوع را در پيوند با انتخابات آينده رياست جمهوري در ايران ارزيابي كنيم.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۶۷
در انتظار بررسی: ۸۹
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
69
224
فکر نکنم دیگر آدم عاقلی او را بخواهد
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
انتخاب خیلی ممنون به خاطر این خبرت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
متاسفانه عقلای جامعه ما کمیابند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
دلمون واسه با مزه کاری هاش تنگ شده
ناشناس
| Russian Federation |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
وقتی جهل باشد بودن جاهلان چندان عجیب نخواهد بود
ناشناس
| Italy |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
غارتگران و فریبکاران دلشان برای محمود احمدی نژاد تنگ شده است.....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
نمی دونیم احمدی یهو عوض شد یا همون بود از اول
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
بازگشت تورم و تحریم !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
27
125
ترسیدیدا (با لحن پنجعلی)
پاسخ ها
احمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
معلومه که ترسیدیم، من بعنوان یک جوان جامعه، از احمدی نژاد به عنوان فردی که زندگی جوانان مملکتم رو نابود کرد و کشورم را ویرانه کرد و اخلاق را به صفر رساند، مثل چی می ترسم!!
علیرضا
|
Netherlands
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
30
108
مورخ معاصر مرحوم ابوالحسنی (منذر) مکرر این مطلب را تکرار کرده بود که احمدی نژاد 2 سال شاگرد گودرزی رئیس گروه فرقان بوده. و تعجب است که سازمان های امنیتی کجا بودند و چرا این اخبار را منعکس نکردند.
پاسخ ها
رازانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
واقعا متاسفیم که نهادهای نظارتی چشمشون رو بر سوابق احمدی نژاد بستن و خیلی ها هم با حمایت وبزرگ کردن او موجب این خسارتهای سنگین به کشور شدند.
ماهم خدایی داریم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
احمدی ستاره دار است. مردود می شود
سیدکاظم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
28
92
از اشرافی گری ها هم بنویسید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
26
71
وحشتناکه
وای
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
22
80
باید گریست...
رضاشاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
90
36
من از احمدی نژاد بی زارم.ولی اگر چنین نظراتی دارد خیلی باهاش موافقم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
تاريخ تكرار مي شود
و ما همچنان در پيچ و خم حرف و حرف و حرف
ابوذر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
7
103
ملت خودشون چشماشون بازه و ديدن و ميبينند كه جايگاه احمدي نژاد و روحاني در انتخابات بعدي را
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
روحانی تنها نیست. از روحانی حمایت می کنم که زیرساخت ها را می سازد. بدون ساخت آنها کشور روز به روز عقب مانده تر می شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
42
99
مشایی و احمدی نژاد ایده های درست و قابل قبولی نداشتند
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
53
103
احمدی نژاد حریف میطلبه ولی باخت سنگینی در انتظارش هست اگر تائید بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
21
77
خوشبختانه امروزه اکثریت طیف جوانان با این تفکرات واعتقادات فریبنده فاصله زیادی گرفتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
آخه بدبختانه امروزه برخی طیف جوانان نه اعتقادی دارن نه تفکری
hamed
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
18
50
این مطالب برای روشنگری خوبه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
14
76
یعنی در تمام این سالها از اون موقع که احمدی نژاد فرماندار بود تا وقتی که استاندار شد تا بعد که شهردار تهران شد تا بعد که رئیس جمهور شد تا... افکار نوفرقانیسم نداشت و حالا یک دفعه فهمیدین که نوفرقانیسم هستش ؟
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
این چه داستان مخوفی بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
دیگه نزدیک انتخابات هستش و جریان انحرافی جواب نداده باید از یه کلمه که یادآور خاطره تلخ برای مردم باشه استفاده بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
اگه درست مطالعه کنید ای مقاله را می بینید که در اصلاح طلبان هشدار داده بودند ولی قدرت طلبان احمدنژاد را معجزه قرن یا بهترین آدم روی زمین می دانستند
دانشجوي علوم سياسي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
17
63
به نظر مي رسه كه در صورت حضور مجدد محمود صغير در صحنه سياست و مخصوصاً انتخابات ٩٦ ،بلوغ سياسي مردم و درنتيجه اينكه يه قدم به جلو رفتيم يا نه محك خوبي ميخوره
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
به شرطی که اگر به احمدی نژاد رای دادن، مثل نژاد پرستا نگید که ملت بلوغ سیاسی ندارند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
6
24
با سلام
اسلام منهای روحانیت صحیح است نه منحی روحانیت
نويد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
12
47
جمع كنيد بابا!
نوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
23
62
تو رو خدا اینقدر احمدی نژاد رو بزرگ نکنید
بسه دیگه!!!!!!
آریا
|
-
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
29
60
بابا شمام هی گیر دادید به این احمدی نژاد بیکاری و رکود پدر مردم رو در آورده
به جوانان وام ازدواج نمیدن
حالا شما گیر بدید به احمدی نژاد با این وامهای میلیونی که مدیران دولتی میگیرن
داداشم یه وام ازدواج نتونسته بگیرد
چی میگید شما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
اگه جلوی سرطان رو همون اول نگیری نابودی درست می شه
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
19
45
انتخاب بسه..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
44
56
مردمی هستند که همچنان او را دوس دارند
پیرمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
12
18
جالبه.
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
97
58
رای ملت ایران دکتر محمود احمدی نژاد
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
البته منظورش از ملت ایران همون چند نفر دورو بری های احمدی نژاده که کارشان تخلف و اختلاس و فریبکاری و ..است....
داوود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
دكتراي چي ؟
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
37
46
از احمدی نژاد که خوشم نمیاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
32
70
کسانی که از او یک قدیس ساخته بودند تحویل بگیرند
پاسخ ها
حمیده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
اشتباهی منفی دادم
از روستای سار کاشان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
39
33
متهم کردن دیگران درست نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
مثل اینکه مستندات رو ندیدید کارش از اتهام گذشته
اسفندیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
31
34
من که ذوقم در می یاد واسش
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
خاک بر ملاجت با اون ذوقت.
اميد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
28
43
مسخره ترين تحليل. هر كس از انسان كامل يعني امام زمان صحبت كرد منحرف است
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
با با اینا امام زمان نمی فهمند، انسان کامل نمی فهمند، تفکر لیبرال و سکولار رو چه به این حرفا.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
مسخره است ؟ نمی دونم سن شما چقدره ؟ خیلی بیشتر از این موارد را انجام داده که می توان به آن اشاره کرد از تمامی وزاری او بپرسید به شما می گویند که احمدنژاد فقط حرف خودش را و مشایی را قبول داشت و وزرا را مجبور به امصا میثاق نامه کرده بود که فقط دستورات او را انجام دهند بهمین خاطر دائم وزرا با او اختلاف پیدا می کردند یا مثلا همه اقتصاد دان ها را بی سواد می دانست و خودش را اعلم در هر رشته ای دست زن نامحرم را علنا می بوسید این مثلا انسان کامل
سید امیر
|
Romania
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
67
52
درود بر احمدی نژاد
Seyed
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
37
62
محمود = توهم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
27
40
فوقش رئیس جمهور می شه حقوق های میلیونی مدیران دولتی رو میلیاردی می کنه. مشکلی نیست
علی سعیدی
|
Romania
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
21
31
مطلب خوبی نبود
فدایی محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
18
12
موجودات بیخود
دارتل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
38
37
من طرفدار محمودم
ادبم در این حده که بگم آب را بریزید ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
خلایق هرچه لایق
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
خود را به دین چسباندن و بد کردند در حق مردم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
سوختن مانه بخاطر اینه که احمدنژاد کسیه سوختن ما بخاطر اینه که هشت سال چنگال این سرطان فرهنگ اخلاق اقتصاد این مملکت را خراشید و به آن لطماتی زد که تا سالها اثرات آن باقی است هنوز خط قرمزهایش تو زندانند و بابک ها در حال محاکمه نمی شه گفت شما الزایمر دارید
علی حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
2
6
اصلا معنی این دستپاچگی رو نمیفهمم.
امامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
2
11
همین دانشگاه امام صادق احمدی نزاد را درست کرد و مثل کوه پشتش بود
فیلسوف دین پژوه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
4
3
بحث انسان کامل ربطی به احمدی نژاد و فرقه من درآوردی او ندارد و از قرنها پیش از سوی عارفان و فیلسوفان مسلمان (مثلا ابن عربی و جیلی و نسفی و قونوی ) مطرح بوده است . مرحوم شهید مطهری هم کتابی به همین نام دارند و خودشان هم قربانی گروه خبیث فرقانند.

مشکل اینجاست که فرد بی دانش و فرصت طلبی مثل احمدی نژاد این واژه را دزدیده و مصادره به مطلوب کرده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
3
4
روزی دو بار از این اقا تیتر میزنید . خب که چی ؟
تمام شد رفت خوب یا بد در خطا کاری او هم ما و هم شما مسؤ لیم . فکرتان به اینده باشد تا ذکر مصیبت گذشته
یک ناخودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
13
15
تحلیل انتخاب عالی بود.
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
11
9
خوب دیگه احمدی نو فرقانیسم بریم به روحانی رای بدیم
اسماعیلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
13
22
من اصولگرام...اما..میخام از بروبچ های انتخاب بخاطر این متن تشکر کنم..
دمتون گرم..روی کار اومدن احمدی نژاد یعنی ظهور باب جدید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
4
27
در باره حقوق های نجومی مدیران احمدی هم مطلب بزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
اگه داشتن میزدن - مشکلشون اینجاست که هر میلیونی که بخوان بزنن مدیر زمان خودشون خیلی بیشتر گرفته بیشتر هم می خوره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
5
10
یاد مطلبی در باره بابیت و بهائیت افتادم. اینا کی بودن واقعا؟
من انقلابی ام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
7
13
هشدار در باره این فرد لازم است
اسفندیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
0
3
قتل این خسته به تخریب شما ممکن نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
0
3
این همه سند سند
خب که چب؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
12
13
تمام رفتار و عملكرد و ارتباطات احمدي نژاد با بني صدر مو نميزنه . و همه مويد اين است كه احمدي نژاد فراماسونر است
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
6
16
دراون زمان يه عده منفعت طلب،عوام فريبي ميكردن.هاله نورميديدن وبشقاب ميذاشتن وباامام زمان غذاميخوردن .ولي الان ملت متوجه هستند ودست اون دزدهاروازبيت المال كوتاه كردن و بعدازخرداد92اينجور كاسبي رونق پيدانكرد.
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
8
19
بس کنید از زدن حرفای قشنگ ....
مردم زیر بار رکود و بیکاری دارن له میشن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
اگر مردم روشن نشوند که علت اینهمه فشار و بدبختی اقتصادی و فرهنگی چی بوده و چه کسانی واقعا خیر خواهند دوباره یکی مثل محمود پیدا می شه با دو تا بیل زدن تو جوی آب و ژست مستضعفی میلیاردها خسارت به مردم فقیر می زنه که تا سالها اثارش را مردم فقیر باید تحمل کنند
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
8
16
گیرم حرفای شما کاملا درست و معقول.
آدم بی پول و بیکار عاقلانه تصمیم نمیگیرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
9
14
مکتب عجیب و نامانوسی داشتند جماعت احمدی نژادی ها
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
17
18
از احمدی نژاد خوشم نمیاد،
ولی بر لج شمام که شده سال بعد بهش رای میدم.
انتخاب جان، تخریب مداوم نتیجه عکس میده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
انفاقا دقیقا همین روش رو احمدنژاد باب کرد یعنی لج کردن بدون استفاده از عقل و فرهنگ ضمنا احمدنژاد نیازی به تخریب نداره چون خودش تخریبه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
13
14
ما ندیدیم یکی از هواداران آقای احمدی نژاد علت عدم توجه احمدی نژاد به دستورات رهبری را توضیح دهد. اگر هست بفرمایند . بالاخره این دوستان کدام طرفی هستند احمدی نژاد و مشایی یا ولایت فقیه . ویراژ نمیشه داد. به نظر من تفکرات آقایان احمدی نژاد و مشایی نسخه بروز شده همان حجتیه است . ادعای اعتقادشان به ولایت فقیه نفاق محض است و می خواهند تعدادی جوان معتقد به انقلاب را تحت لوای مثلا عدالت جذب نمایند که متاسفانه تا حدی هم موفق شدند .
پاسخ ها
یکی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
احمدی نژاد به دستورات رهبری توجه نکرده ؟ هه این یه جوکه ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
شماها کاسه داغتر از آشین یه حرف دیگه است
ابوالفضل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
8
16
متاسفانه رسانه های اصلاح طلب دارن بی خود و بی جهت احمدی نژاد رو بزرگ میکنن و اسمشو دوباره سر زبونا میندازن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
3
8
نظراتش درباره انسان کامل و اینکه او اصل است و معیار درست است در صورتی که نظر ایشان امام زمان (عج) باشد و نخواهد واسطه ای بین امام و بشر درست کند.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
11
18
من که به احمدی نژاد خیل شک دارم . ماموریت داشته یحتمل
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
مطمئنم داشته. جنگ 8 ساله اینقدر به ایران ضرر نزد که احمدی نژاد در 8 سال خودش ضرر زد. خسارت جنگ 200 میلیارد دلار بود اما احمدی نژاد 1400 میلیارد دلار برد و به رفیقان خود داد. شما را به خدا دلتان به حال ایران بسوزد
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
8
14
سال 84 کسی نمی شناخت بهش رای داد الان با این مطالب میزان شناخت اون قدر بالا می ره که همه به ماهیت اون پی بردن
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
13
22
واقعا خیلی رو میخواد که احمدی نژاد دوباره بیاد.البته مردم عاقلند و رای نمی آورد
پاسخ ها
88
| United States |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
مردم بی دانش زیاد است
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
26
22
احمدی نژاد تو قلب ماست ... قلب!
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
27
22
درود بر احمدی نژاد ... حامی مستضعفان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
مستضعفا ؟!!! بابا مستضعفا اگه شمایی که خیلی بخشنده هستی !!!! چون با اینهمه فساد اقتصادی که احمدنژاد و اکیپش (خط قرمز) یا عامل بودند یا مقصر و پول از جیب مردم بدبخت به جیب رانت خوارها ریختند باز می گی حامی مستضعفین !!!!
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
حامی نبود. گداپرور بود. فقط به تعداد گدایان اضافه کرد.
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
8
14
مطلب خوبی برای تخریب نبود!
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
27
23
شعار هرچی مرده
احمدی برمیگرده
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
شعارهرچی مفسده..احمدی برمیگرده...
محمدرضا
|
Russian Federation
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
7
17
بسیار مقاله خوبی بود خطر اصلی همین اندیشه هست و الا احمدی نژاد نه رای میاورد و نه تایید صلاحیت می شود ولی اندیشه خطرناکش می ماند
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
16
21
چی بشه این محمود بیاد یا رد صلاحیت بشه یا کمتر از جلیلی رای بیاره قیاف طرفداراش دیدن داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
اگه بر عکس بشه قیافه تو دیدنی میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
عجب نظری خخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
24
25
رای 30 میلیونی احمدی نژاد رو عشقه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
فکر نکنم باز بتونه فرصت ابراز وجود داشته باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
23
18
اون قدر دیوونه و عاشق دکترم که از الان بغضم گرفته سال دیگه این موقع به محمود می گن رئیس جمهور
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
14
18
بیشتر مشکلات جامعه تقصیر بستر سازی های دوره احمدی نژاده!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
11
11
سند سازی انتخاب
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
6
17
راستی، سفر بعدی احمدی کدوم شهره؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
4
6
واقعا که بعضی حرفا افیون توده هاست .
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
15
20
من از احمدی نژاد خوشم نمیاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
7
7
خیلی ها قبلا این حرفا را می زدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
دقیقا ولی کو گوش شنوا در بین اصولگرایان تا سرشون به سنگ خورد
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
6
13
دولت ترمیم های لازم را انجام بده تا سو استفاده چی ها موفق نشوند
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
4
9
سال بعد دیگر فریب حرفای قشنگ را نمیخورم.
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
12
13
این آقا نهایت 8 یا 9 میلیون رای در بهترین حالت داره
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
9
10
سایت انتخاب شده از حامیان احمدی نژاد.
تبلیغاتی که شما برای این آقا میکنید، افراطیون نمیکنند!
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
3
15
ملت خودشون عاقلند، سال بعد گزینه اصلح را انتخاب میکنند.
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
3
14
لطفا کمی هم به فکر قشر ضعیف باشید.
با مقاله، همایش و انتقاد از قدیمی ها مردم دیگر بهتون رای نمیدن.
از من گفتن بود ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
به فکر مردم عام بودن یعنی اینکه با آفت های اجتماعی آشنایشان کردن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
6
8
چه کسی درزمان احمدی روندکنونی راپیش بینی کرده بود؟
ناشناس
|
Iceland
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
8
9
احمدی نژاد در حال قدرت نمایی است.
روحانی تعلل نکند
ناشناس
|
-
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
7
17
مدام می گن حقوق های نجومی. اختلاس های دوران محمود و گم شدن اون 140 میلیارد دلار اصلا فاجعه نبوده که
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
اختلاس های دوران محمود پولش برگشته به نظرت این حقوق هام برمیگرده .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
6
12
متاسقاته تحلیلی درست و. مظقی به نظر نمیرسد
ناشناس
|
Iceland
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
21
17
احمدی خیلی مرده ... قول داده برمیگرده
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
شیطان هم قول داده که همه شان را گمراه میکنم...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
به همین خیال باش تورمی نژاد تمام شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
معنی مردانگی رو فهمیدیم وقتی رحیمی افتاد زندان اونم بخاطر حمایت از احمدنژاد احمدنژاد هم در ادامه مردانگی از بیخ منکر دوستی با او شد همچنین در ادامه مردانگیش امثال بابک را بوجود آورد تا اقتصاد و مردم ضعیف ضعیف تر شوند
...
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
8
3
تحلیلت تو حلقم
ناشناس
|
Iceland
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
9
7
امیدوارم دیگر نبینیمش
ناشناس
|
Iceland
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
3
7
با مدیریت سرمایه داری مدیران اقتصادی، سال بعد جریان اعتدال دچار مشکل می شود
ناشناس
|
Iceland
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
8
4
کی گفته او ضد اشرافیگری است؟ خودشان پولها را کجا بردند؟
پیام
|
-
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
8
7
راستی اگر آقای احمدی نژاد کارش گیر نداره چرا پس از چندین بار احضار، در دادگاه حاضر نمیشه؟
ناشناس
|
Iceland
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
1
13
مناظره روحانی و احمدی نژاد جالب خواهد بود
ناشناس
|
Iceland
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
9
11
من بی صبرانه منتظر مناظره روحانی-احمدی سال 96 هستم.
از فینال یورو2016 هم جذاب تره.
چه گل نزنیه این روحانی!
فرار احمدی از تله آفساید،
ناشناس
|
-
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
3
10
انتخاب هیس لطفا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
13
11
احمدی نژاد در بهترین حالت ممکن ، یک آدمی در حد و اندازه های مدیر یک دبستان 6 کلاسه هست و بس.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
8
6
تا میتوانید این آنوسی ها را رسوا کنید
یکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
7
8
منتظرش هستیم
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
2
6
این چیزا که شما نوشتید تازه واسه این بابا رای میاره سال 84 هم با همین حرفها اومد منتها تشخیص اش واسه همه ممکن نبود از جامعه و گرایش اعتقادی اونها در امروز انگار بی اطلاعید
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
5
9
واقعا تحلیل از این آبکی تر ندیدم. شما تمام حرفهایتان مستند به سخنان آقای غلامی هست و ایشون هم در سخنرانی خود جز کلی گویی هیچ چیز نداشت.
بانو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
5
9
متاسفانه مطلبتون تیتر پرطمطراقی داره اما پای تحلیلش می لنگه. از قول احمدی نژاد فقط دو کلمه درباره انسان کامل نوشتید و بعد یک نفر دیگه داره میگه منظور احمدی نژاد از انسان کامل، رحیم مشاییه
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
11
10
از بخور بخور های دوره محمود چه خبر؟
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
7
11
تا وقتی که در کابینه اشخاص مانند آقایان آخوندی و زنگنه حضور دارند، محبوبیت دولت آقای روحانی افزایش نخواهد یافت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
3
10
یک مقاله ای هم راجع به سقوط بورس و له شدن سرمایه گذاران خورد پس کو اون همه ادعاهای و قولهای قبل از رای
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
14
11
روحانی سال دیگر این موقع در حال دریافت تبریک پیروزی مجدد خود هست
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
6
10
شاه کلید روحانی در دور دوم رو می شه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
6
13
همش تخریب احمدی نژاد آخه برا چی؟
به دکتر غلامی بگین اطلاعات مذهبیش ضعیفه باب را خود شیخیه مرتد خواندند و اعدامش کردند. تاریخ بخونید لطفا
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
11
7
تنها راه برای مقابله با احمدی نژاد کنار کشیدن آقای روحانی به نفع دکتر عارف است.
دکتر عارف یک اصلاح طلب واقعی است.
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
9
16
سلام
دولت آقای روحانی چه تغییری تو اشتغال ایجاد کرد
سفیدان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
4
13
خدا مردم رو از شر افراد نابکار دور کند
میثم.م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
12
16
رای دارد احمدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
البته در خواب!
سید ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
13
11
آمدن احمدی نژاد=عقب گرد به ما قبل تاریخ بشریت
saeed
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
9
14
سلام بر احمدی نژاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
4
7
همه جا هم در مراسم ها هست
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
10
15
با این حرف ها نمی تونید از محبوبیت دکتر احمدی نزاد کم کنید.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
4
5
بعضی اوقات فکر می کنم "انتخاب" حامی احمدی نژاه....!
آخه چرا همش از احمدی نژاد خبر میذارین. این بهترین راه برای مطرح شدنه یه نفره. دقیقا این اون چیزیه که احمدی نژاد میخواد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
5
10
همه اینها که گفتی برای یک چیزه، خالی کردن جیب مردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
4
7
بابا ول کنید این بنده خدارو بره پی کارش انقدر اون دررسانه ها زنده نداشته باشید
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
5
4
ای دل عبرت بین ؟؟؟ هان !!!؟؟؟
بابک خرمدین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
2
7
سحر نزدیک است..
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
7
13
هرکس دیگر جز احمدی نژاد این حرف ها را می زد مرتد می شد. این آقا 1400 میلیارد دلار از پول بیت المال را صرف تبلیغ خودش و جمع کردن طرفدار برای خودش کرد. حالا کشور مانده و خزانه خالی. تحریم ها هم با 3 سال دوندگی روحانی و ظریف هنوز کاملا برداشته نشده. دلم برای روحانی می سوزد که به هر دری می زند که مشکلات کشور را حل کند. اینقدر مشکلات زیاد بود که هیچ کسی امید به بهبود نداشت. روحانی با شعار تدبیر و امید آمد. امید داد و تدبیر کرد. ظریف و زنگنه پیر شدند اینقدر این 3 سال زحمت کشیدند.
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
0
12
حتي اگه احمدي نژاد بگه مشايي اعلی است اون عده اي كه ميخوان بهش رأي بدن، بهش رإي ميدن. دليل رأي يا عدم رأي اون اين چيزا نيست.
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
10
13
هیچ وقت یادم نمی ره. قبل از اینکه بابک زنجانی رو کسی بشناسه و دستگیرش کنه انتخاب علیه او می نوشت و آشکارسازی می کرد. اینقدر نوشت که چند بار به سایتش حمله شد و چند بار تهدید به فیلتر شد. اما انتخاب باز هم با شهامت نوشت. نوشت و نوشت تا دیگر نمی شد بابک زنجانی را آزاد گذاشت. مگر رسالت ژورنالیست وطن دوست غیر از این است؟ کار انتخاب درست است. حالا هم اگر شروع کرده یادآوری دوران منحوس 8 ساله احمدی نژاد و افشای مخربان روحانی را می کند باز هم کار و رسالتش درست و پاک است. مبادا در برابر سیاهی ها سکوت کنیم و به خاطر چندرغاز پول مفت با سیاهی ها همدست شویم. مبادا دوباره به احمدی نژاد میدان بدهیم که ایران دوباره برنجد.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
6
16
چرا اینقدر تخریب؟ گیرم هم کاندیدا شود چه نیاز به تخریب است
نظرات بینندگان