arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۵

توافق گروهک‌های مسلح سوریه علیه داعش

خبرگزاری اسپوتنیک روز چهارشنبه گزارش داد: گروهک های تروریستی جیش الاسلام و جبهه النصره توافق کرده اند که یک تیپ جدید علیه داعش تشکیل دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگزاری اسپوتنیک روز چهارشنبه گزارش داد: گروهک های تروریستی جیش الاسلام و جبهه النصره توافق کرده اند که یک تیپ جدید علیه داعش تشکیل دهند.
 
به گزارش انتخاب، منابع محلی سوریه به این خبرگزاری گفته اند که ماموریت این تیپ، یورش به اردوگاه یرموک واقع در جنوب دمشق و پیکار با گروهک تروریستی داعش خواهد بود.

این منبع آگاه افزود: تصمیم تشکیل تیپ مشترک پس از آن صورت گرفت که گروهک تروریستی داعش مناطق تحت کنترل جبهه النصره واقع در اردوگاه یرموک و یلدا را پس از درگیری شدید، اشغال کردند.

اردوگاه فلسطینی نشین یرموک درجنوب دمشق چندماه است که به محل درگیری تروریست های داعشی وجبهه النصره تبدیل شده است و این درگیری ها جان صدها تن از مردم بی گناه را به خطر انداخته است.

با وجود این که منابع محلی گفته اند، تشکیل این گروه جدید نظامی با هدف یورش به اردوگاه یرموک صورت خواهد گرفت، اما برخی دیگر تاکید کرده اند که این نیروها درصددند تا راه ارتباطی فرودگاه بین المللی دمشق با شهر را قطع کنند.

این خبرگزاری همچنین گزارش داد، منابع آگاه در منبج سوریه روز چهارشنبه اعلام کردند، طی درگیری نیروهای دمکرات کرد (پ.ی.د) با عناصر گروهک تروریستی داعش در منبج تاکنون یکهزار و 200 تروریست داعشی به هلاکت رسیده اند.
در ادامه تحولات امروز (چهارشنبه) منبج، نیروهای دمکرات کُرد حمله عناصر داعش به روستاهای نخیل، یاسطا در منبج را دفع کردند. در این هجوم دست کم 30 نفر از عناصر داعش به هلاکت رسیدند.

نیروهای دمکرات سوریه امروز (چهارشنبه) همچنین موفق شدند، روستاهای هدهد، حمدونیه، قنات، عوسجلی، تل حطابات را در منبج به کنترل خود درآورند.

کردهای سوری موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» از چند هفته گذشته منبج را محاصره و راه های ارتباطی داعش به این شهر را مسدود کردند.
نیروهای دمکراتیک سوریه از نیروهای کُرد، عرب، آشوری، ارمنی و ترکمن تشکیل شده اند و از حمایت یگان های مدافع خلق برخوردار هستند.

شهر منبج (واقع در 360 کیلومتری دمشق) که بین رقه و مرز سوریه و ترکیه قرار دارد، یک نقطه مهم و راهبردی به شمار می آید که از طریق آن برای داعشی ها در سوریه اسلحه، مهمات ، مواد غذایی و جنگجو ارسال می شود.
این شهر از سال 2014 در اشغال گروه تروریستی داعش است و طبق اعلام دیده بان حقوق بشر سوریه، هزاران نفر شهروند شهرمنبج در آغاز تشدید حمله های هوایی، از این شهر فرار کرده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان