arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۰۳ تير ۱۳۹۵

انگلیس و اتحادیۀ اروپا: ماندن یا رفتن، مسئله این است! / آنچه باید در مورد رای گیری مهم امروز در انگلیس بدانید

شهروندان انگلیسی امروز در بارۀ خروج کشور خود از اتحادیۀ اروپا و یا باقی ماندن در آن بپای صندوق های رای می روند. موافقان و مخالفان خروج از اتحادیۀ اروپا تا آخرین ساعات روز چهارشنبه با برگزاری گردهمآئی ها و شرکت در مناظرات و برنامه های رادیوئی و تلویزیونی برای دفاع از موضع خود تلاش کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انگلیس و اتحادیۀ اروپا: ماندن یا رفتن، مسئله این است! / آنچه باید در مورد رای گیری مهم امروز در انگلیس بدانید

فرانس 24 نوشت: شهروندان انگلیسی امروز در بارۀ خروج کشور خود از اتحادیۀ اروپا و یا باقی ماندن در آن بپای صندوق های رای می روند. موافقان و مخالفان خروج از اتحادیۀ اروپا تا آخرین ساعات روز چهارشنبه با برگزاری گردهمآئی ها و شرکت در مناظرات و برنامه های رادیوئی و تلویزیونی برای دفاع از موضع خود تلاش کردند.
 
به گزارش «انتخاب»، وزیر دارائی بریتانیا، جرج اوسبُرن، که همانند دیگر اعضای دولت در حمایت از باقی ماندن این کشور در اتحادیۀ اروپا در روزهای اخیر از هیچ کوششی سر باز نزده است، با اشاره به مطالعات و ارزیابی های وزارت تحت ادارۀ خود، نسبت به نتایج اقتصادی خروج از اتحادیه بر زندگی روزمرۀ هموطنان خود هشدار داد. بگفتۀ جرج اوسبُرن «بریتانیا با خروج از اتحادیۀ اروپا رو به فقر خواهد گذاشت. بهای آن را خانوارهای بریتانیائی خواهند پرداخت، اجارۀ مسکن گران تر خواهد شد، بهای کالاهای مصرفی افزایش خواهد یافت و براساس برآوردهای صورت گرفته، هر خانوار بریتانیائی بطور متوسط به میزان ٥٤٠٠ یورو قدرت خرید سالانۀ خود را از دست خواهد داد. این بهائی است که شاغلین از این پس هر سال خواهند پرداخت».

آیندۀ جرج اوسبُرن نیز به نتیجۀ همه پرسی روز پنجشنبه بستگی دارد، زیرا وی نامزد جانشینی دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیاست.

موافقان خروج بریتانیا، گروۀ مقابل را به ایجاد ترس در شهروندان برای وادار ساختن آنان به پشتیبانی از باقی ماندن در اروپا متهم می کنند. بوریس جانسون، شهردار پیشین و پرنفوذ لندن، سه شنبه شب در مناظره ای که در برابر ٦ هزار تن در تالاری در پایتخت برگزار شد، موافقان باقی ماندن را به «دروغگوئی» در بارۀ نتایج اقتصادی خروج متهم کرد و گفت : «آنان می پندارند که ما راۀ دیگری جز سر فرود آوردن در برابر تصمیمات بروکسل نداریم. ما می گوئیم که آنها امکانات و توانائیهای این کشور را بصورت دردآوری دست کم گرفته اند».

رای گیری پنجشنبه در ساعت ٧ بوقت انگلستان آغاز و در ساعت ٢٢ پایان می یابد. شمارش آراء در ٣٨٢ دفتر رای گیری بلافاصله آغاز می شود و نتایج آن براساس برآورد رسانه ها در ساعت ٤ بامداد روز جمعه ٢٤ ژوئن/ ٤ تیرشناخته خواهد شد.

کلیۀ شهروندان بریتانیائی و نیز کسانی که تابعیت یکی از ٥٤ کشور عضو «کشورهای مشترک المنافع» را دارند، بشرط انکه حداقل ١٥ سال در بریتانیا اقامت داشته باشند، می توانند در رای گیری شرکت کنند. این تعداد ٤٥ میلیون نفر برآورد می شود.

نظرات بینندگان