arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۱۱۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۰۳ تير ۱۳۹۵

ترامپ: کلینتون احتمالا فاسدترین کاندیدای تاریخ آمریکاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دونالد ترامپ، نامزد تقریبا محرز حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا، هیلاری کلینتون رقیب خود از حزب دموکرات را "فاسدترین کاندیدا در تاریخ ایالات متحده" دانست.
 
به گزارش انتخاب به نقل از بی بی سی، ترامپ چهارشنبه، خانم کلینتون را یک "دروغگو در کلاس جهانی"توصیف کرد که در زمانی که وزیر امور خارجه آمریکا بوده "سیاست سودجویی را به حد کمال رسانده است".
 
هیلاری کلینتون در نخستین دوره ریاست باراک اوباما سمت وزارت امور خارجه ایالات متحده را بر عهده داشت.
 
دونالد ترامپ در بخشی دیگر از اظهارات امروز خود، که در جریان سخنرانی در نیویورک انجام شد، به مخاطبان خود گفت که خانم کلینتون "با فقیر کردن آنها خود را ثروتمند می کند" و عامل "بی ثباتی در خاورمیانه" است.
 
در واکنش به این اظهارات، برایان فالن سخنگوی هیلاری کلینتون اظهار داشت که سخنرانی امروز دونالد ترامپ "عمدتا از دروغ های ریاکارانه" تشکیل شده بود.
 
وی تاکید کرد: "اقتصاددانان طیف های چپ، راست و میانه، همگی توافق دارند که سیاست های اقتصادی خطرناک دونالد ترامپ ما را به دوران رکود بر می گرداند."
 
اقتصاددانان طیف های چپ، راست و میانه، همگی توافق دارند که سیاست های اقتصادی خطرناک دونالد ترامپ ما را به دوران رکود بر می گرداند
 
ترامپ همچنین گفت که رقیب دموکرات او فاقد "سرشت و قضاوت" یک رئیس جمهور است و حاضر نیست خطر "تروریسم اسلامی رادیکال" را به رسمیت بشناسد.
 
او افزود که تصمیم های هیلاری کلینتون در زمان مسئولیت وزارت امور خارجه "ترویج دهنده مرگ، تخریب و تروریسم" بوده است.
 
ترامپ خانم کلینتون را متهم کرد که می خواهد مسلمانانی را به آمریکا راه بدهد که "زنان را به بردگی می گیرند" و "همجنس گراها را می کشند".
 
ترامپ پیشتر خواستار ممنوعیت مهاجرت مسلمانان به آمریکا شده، گفته مکزیکی‌ها متجاوز و دلال مواد مخدر به آمریکا صادر می‌کنند و وعده داده در صورتی‌ که به ریاست آمریکا برسد مساجد را زیر نظر قرار خواهد داد.
 
هیلاری کلینتون با محکوم کردن اظهارت ترامپ آن را "غیر آمریکایی" خوانده و گفته است چنین سخنانی به امنیت آمریکا لطمه می‌زند.
نظرات بینندگان